Malpassi benzintryksregulator SKOD

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Malpassi benzintryksregulator SKOD

#1 Indlæg af Runesm »

NU brækker jeg mig simpelthen snart!
Enten kører den 0,0 bar benzintryk, eller også kører den fuld drøn. Ingen af delene duer til karburatoren, som enten sulter, eller sprøjter benzin ud over alt.

Får vi den endelig indstillet til 0,2 bar, det er ligemeget om det er med et indgangssignal på -0,8 eller om det er atmosfærisk 0,0 - første gang den ser en rystelse, lige når vi sætter i bakgear og vil ud af indkørslen, så klapper den sammen indvendigt og drukner bilen med 1(uret går ikke til mere) bar plus plus plus.

Det er en malpassi regulator købt til karburator-turbo formål, og vi har endda lige haft den skilt af for at tjekke efter skidt, men den er alt for simpel og stort dimensioneret indvendigt til at det kan have betydning.

Der sidder en fjeder indvendigt der trykker på en membran som har fat i en "nåle"-ventil, men vi skal skrue så meget på justeringsskruen at fjederen er trykket helt sammen og den står på sine stop, før vi begynder at få resultater på vores benzintryksur. Det er nok også grunden til den ekstremt lille margen mellem total tryk, eller total mangel på samme.
Jeg har tænkt på at se om jeg kan finde en strammere fjeder i håbet om at fjederen kunne overtage sin egentlige funktion.

Jeg skulle bare lukke gas ud, for jeg er satme gal på den nu! Det kan ikke passe at en regulator til 500 kr skal te sig som absolut pis.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#2 Indlæg af JPP »

Kan godt følge dig, OG er der noget der ikke må ske så er det en sammenklappet membran/regulator i varmt motorrum. Har prøvet det selv ved kold opstart - heldigvis var det slangen lige over benzinpumpen som hoppede af først :shock:
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#3 Indlæg af Runesm »

JakobM skrev:Kan godt følge dig, OG er der noget der ikke må ske så er det en sammenklappet membran/regulator i varmt motorrum. Har prøvet det selv - heldigvis var det slangen lige over benzinpumpen som hoppede af først :shock: det begyndte at lugte lidt i kabinen under bagsædet :stop:


Det der sker når benzintrykket går i max er bare bilen drukner ØJEBLIKKELIGT, så der er ingen tvivl. Det plejer at komme når man lige sætter den i bakgear og kobler til, bang så er den der. Selvom man lige har stået og justeret.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

Meget stor pumpe?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#5 Indlæg af Yugo Turbo »

ikke for at være idiot, men har du vendt den korrekt? jeg har haft sådan en en gang og kom til at vende den forkert. fik det til at køre, men den var voldsomt følsom på justeringen. da jeg endelig fandt fejlen vendte jeg den korrekt og så blev alt meget lettere...

bare en tanke, på baggrund af pinlig erfaring :oops:
Brap brap brap...
Billede
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#6 Indlæg af Runesm »

Ifølge pilene i bunden og det papir der lå i kassen er den rigtig monteret. Den øverste er tryk-signal, den der peger nedaf er retur til tanken, og den der sidder i den side hvor der er plads til to studser er tryk ind, og så den sidste der er tilbage er til karburatoren. De sidste to studser er der endda pile til.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#7 Indlæg af Yugo Turbo »

det var de to i bunden jeg var kommet til at bytte om på... :oops:
Brap brap brap...
Billede
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#8 Indlæg af Runesm »

Der er ikke to i bunden? Der er 2 midt i der er vandrette og peger hver sin vej, så er der 1 ovenover der er vandret også, og så er der 1 i bunden der peger ned af

Kode: Vælg alt

<--
<---->
  V


Sådan
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#9 Indlæg af Yugo Turbo »

hvad i alverden skal man med 4 studser?

1 til benzin ind fra pumpen
1 til benzin ud til karburatoren
og den sidste til tryk reguleringen

hvad gør nummer 4?

der er vel retur i karburatoren, eller er det en retur til det benzin der ikke kommer ud til karburatoren?
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
kristoffer
Medlem
Indlæg: 233
Tilmeldt: 05 maj 2008, 12:06

#10 Indlæg af kristoffer »

Yugo Turbo skrev:hvad i alverden skal man med 4 studser?

1 til benzin ind fra pumpen
1 til benzin ud til karburatoren
og den sidste til tryk reguleringen

hvad gør nummer 4?

der er vel retur i karburatoren, eller er det en retur til det benzin der ikke kommer ud til karburatoren?


retur til benzin, sådan var det i den jeg havde i saab'en
Besvar