Malpassi benzintryksregulator SKOD
Redaktør: Moderatorer
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Malpassi benzintryksregulator SKOD
NU brækker jeg mig simpelthen snart!
Enten kører den 0,0 bar benzintryk, eller også kører den fuld drøn. Ingen af delene duer til karburatoren, som enten sulter, eller sprøjter benzin ud over alt.
Får vi den endelig indstillet til 0,2 bar, det er ligemeget om det er med et indgangssignal på -0,8 eller om det er atmosfærisk 0,0 - første gang den ser en rystelse, lige når vi sætter i bakgear og vil ud af indkørslen, så klapper den sammen indvendigt og drukner bilen med 1(uret går ikke til mere) bar plus plus plus.
Det er en malpassi regulator købt til karburator-turbo formål, og vi har endda lige haft den skilt af for at tjekke efter skidt, men den er alt for simpel og stort dimensioneret indvendigt til at det kan have betydning.
Der sidder en fjeder indvendigt der trykker på en membran som har fat i en "nåle"-ventil, men vi skal skrue så meget på justeringsskruen at fjederen er trykket helt sammen og den står på sine stop, før vi begynder at få resultater på vores benzintryksur. Det er nok også grunden til den ekstremt lille margen mellem total tryk, eller total mangel på samme.
Jeg har tænkt på at se om jeg kan finde en strammere fjeder i håbet om at fjederen kunne overtage sin egentlige funktion.
Jeg skulle bare lukke gas ud, for jeg er satme gal på den nu! Det kan ikke passe at en regulator til 500 kr skal te sig som absolut pis.
Enten kører den 0,0 bar benzintryk, eller også kører den fuld drøn. Ingen af delene duer til karburatoren, som enten sulter, eller sprøjter benzin ud over alt.
Får vi den endelig indstillet til 0,2 bar, det er ligemeget om det er med et indgangssignal på -0,8 eller om det er atmosfærisk 0,0 - første gang den ser en rystelse, lige når vi sætter i bakgear og vil ud af indkørslen, så klapper den sammen indvendigt og drukner bilen med 1(uret går ikke til mere) bar plus plus plus.
Det er en malpassi regulator købt til karburator-turbo formål, og vi har endda lige haft den skilt af for at tjekke efter skidt, men den er alt for simpel og stort dimensioneret indvendigt til at det kan have betydning.
Der sidder en fjeder indvendigt der trykker på en membran som har fat i en "nåle"-ventil, men vi skal skrue så meget på justeringsskruen at fjederen er trykket helt sammen og den står på sine stop, før vi begynder at få resultater på vores benzintryksur. Det er nok også grunden til den ekstremt lille margen mellem total tryk, eller total mangel på samme.
Jeg har tænkt på at se om jeg kan finde en strammere fjeder i håbet om at fjederen kunne overtage sin egentlige funktion.
Jeg skulle bare lukke gas ud, for jeg er satme gal på den nu! Det kan ikke passe at en regulator til 500 kr skal te sig som absolut pis.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
JakobM skrev:Kan godt følge dig, OG er der noget der ikke må ske så er det en sammenklappet membran/regulator i varmt motorrum. Har prøvet det selv - heldigvis var det slangen lige over benzinpumpen som hoppede af førstdet begyndte at lugte lidt i kabinen under bagsædet
Det der sker når benzintrykket går i max er bare bilen drukner ØJEBLIKKELIGT, så der er ingen tvivl. Det plejer at komme når man lige sætter den i bakgear og kobler til, bang så er den der. Selvom man lige har stået og justeret.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Meget stor pumpe?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
ikke for at være idiot, men har du vendt den korrekt? jeg har haft sådan en en gang og kom til at vende den forkert. fik det til at køre, men den var voldsomt følsom på justeringen. da jeg endelig fandt fejlen vendte jeg den korrekt og så blev alt meget lettere...
bare en tanke, på baggrund af pinlig erfaring
bare en tanke, på baggrund af pinlig erfaring
Brap brap brap...


-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Ifølge pilene i bunden og det papir der lå i kassen er den rigtig monteret. Den øverste er tryk-signal, den der peger nedaf er retur til tanken, og den der sidder i den side hvor der er plads til to studser er tryk ind, og så den sidste der er tilbage er til karburatoren. De sidste to studser er der endda pile til.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Der er ikke to i bunden? Der er 2 midt i der er vandrette og peger hver sin vej, så er der 1 ovenover der er vandret også, og så er der 1 i bunden der peger ned af
Sådan
Kode: Vælg alt
<--
<---->
V
Sådan
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
- kristoffer
- Medlem
- Indlæg: 233
- Tilmeldt: 05 maj 2008, 12:06
Yugo Turbo skrev:hvad i alverden skal man med 4 studser?
1 til benzin ind fra pumpen
1 til benzin ud til karburatoren
og den sidste til tryk reguleringen
hvad gør nummer 4?
der er vel retur i karburatoren, eller er det en retur til det benzin der ikke kommer ud til karburatoren?
retur til benzin, sådan var det i den jeg havde i saab'en
