motoren ender på 400 hk, men den skal køre med en stor Holset hx50 turbo.. Men det tager lidt tid inden den laver fuld tryk, så jeg havde tænkt på at smide en kompressor på også, som ku lave ladetryk i bunden.. Så det behøver vel ikk være en der kan følge med de hk? Men vel bare en der skal ku lave 230hk?
Har nemlig lidt kig på en mercedes kompressor fra en c klasse.. Og den er ihvertfald god for de 200+ hk..
I såfald vil jeg sige Holset HX50 er den forkerte turbo for dig. Ville ikke bruge dem på en motor på under 4l med mindre det kun var til drag eller pulling
Og så er den enda ikke optimal, hvis det er std opsætning af turboen du kører med.
Tror du vil få mere ud af en Holset HE300, hvis det skal være det mærke
den bliver bygget som de finske superturbodiesel biler.. Altså med en kæmpe mølle. Spørgsmålet går heller ikk på turboen, men derimod hvilken kompressor der egner sig bedst til at give mig tryk i bunden.. Man skal jo ikk lave tingene helt magen til alle andre her i landet.. Så er der jo ingen nytænkning.
Og ja, der er sikkert et hav af andre turboer som ville egne sig bedre.. Men det hedder jo ikk super turbo uden grund.. Hehe
LionTamer skrev:den bliver bygget som de finske superturbodiesel biler.. Altså med en kæmpe mølle. Spørgsmålet går heller ikk på turboen, men derimod hvilken kompressor der egner sig bedst til at give mig tryk i bunden.. Man skal jo ikk lave tingene helt magen til alle andre her i landet.. Så er der jo ingen nytænkning.
Og ja, der er sikkert et hav af andre turboer som ville egne sig bedre.. Men det hedder jo ikk super turbo uden grund.. Hehe
Skrue eller roots ... når vi snakker om tryk i bunden.... men du er sgu stået for sent op hvis du tror det ikke er lavet før
ae86:
Det ved jeg godt at det er set før, men du ser det altså sjældent herhjemme.. Og især på dieselbiler. Du må da give mig ret i at alle efterhånden smider turbo på deres biler, ikk?
Kristoffer, nemlig ja.. Det skulle være en rigtig god mølle.
LionTamer skrev:ae86: Det ved jeg godt at det er set før, men du ser det altså sjældent herhjemme.. Og især på dieselbiler. Du må da give mig ret i at alle efterhånden smider turbo på deres biler, ikk?
Kristoffer, nemlig ja.. Det skulle være en rigtig god mølle.
Ja hvis jeg skulle til at rode med de der oliebrændere så er jeg da også fristet til at skulle leje med noget kompressor tuning ... så det ville være skrue hvis jeg kunne finde pengene til det .. ellers så er en roots i et compound setup ikke dårlig .. dog så skal der under alle omstændigheder en ordentlig ladeluftskøler på
Ja præcis. Jeg får bygget to store intercoolere sammen, for at få den rette køling.. Men i princippet kan jeg vel godt nøjes med en lille kompressor, ikk? Da den jo bare skal lade op til de 1.0 bar, og derefter tager turboen over op til de 2.3 bar.. Cirka..