mangler RPM på 2jz
Redaktør: Moderatorer
-
C Madsen
- Junior Medlem
- Indlæg: 50
- Tilmeldt: 14 jun 2008, 19:15
mangler RPM på 2jz
så er den gal igen .. denne gang er det min egen motor der driller, det er en 2jz-gte , med en honeywell gt1 sensor , 36-1 tandhjul.
jeg mangler et RPM signal ..... Sensoren virker "er blevet testet på anden bil og virker fejlfrit"...... kablingen er trible tjekket.
jeg har prøvet at fejlsøge på kryds og tværs, men kan ikke finde den fejl 40 der må være skyld i problemet.
jeg har sat 2 stk kreidler tandhjul sammen for at opnå en tykkelse således at sensoren ikke tar fejl af tandhjul og remhjul(der er samme størelse)
jeg har blandt andet prøvet at bare sætte Megatune til msns(distributor) bare for at se om den fanger noget som helst og for at eliminere flest mulige faktore.
jeg har bidt mærke i at et par stykker tidligere har haft problemer af lignende karakter bla. Wildert der vist nok aldrig fik 36-1 til at virke med kreidler tandhjul, da hans remhjul også gav ballade.
jeg tar lige et billede af tandhjulsopsætningen, så i måske kan udlede noget af det. hvor følsom er GT1 sensoren, angående afstand til andre metaler der måtte være i nærheden at tænderne på tandhjulet.
MVH Claus
jeg mangler et RPM signal ..... Sensoren virker "er blevet testet på anden bil og virker fejlfrit"...... kablingen er trible tjekket.
jeg har prøvet at fejlsøge på kryds og tværs, men kan ikke finde den fejl 40 der må være skyld i problemet.
jeg har sat 2 stk kreidler tandhjul sammen for at opnå en tykkelse således at sensoren ikke tar fejl af tandhjul og remhjul(der er samme størelse)
jeg har blandt andet prøvet at bare sætte Megatune til msns(distributor) bare for at se om den fanger noget som helst og for at eliminere flest mulige faktore.
jeg har bidt mærke i at et par stykker tidligere har haft problemer af lignende karakter bla. Wildert der vist nok aldrig fik 36-1 til at virke med kreidler tandhjul, da hans remhjul også gav ballade.
jeg tar lige et billede af tandhjulsopsætningen, så i måske kan udlede noget af det. hvor følsom er GT1 sensoren, angående afstand til andre metaler der måtte være i nærheden at tænderne på tandhjulet.
MVH Claus
hvorfor Volvo ?? fordi det stinker at være som alle andre!!
-
C Madsen
- Junior Medlem
- Indlæg: 50
- Tilmeldt: 14 jun 2008, 19:15
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Som jeg ser det så er sensoren ikke centreret over tandhjulet,
Dvs. i bedste fald læser den kun på kanten af hjulet.
Jvis det var mig så ville jeg droppe det inderste tandhjul, og lave en spacer således at det yderste tandhjul er ud for midten af sensoren.
DVS midt-midt
MVH
Morten
Dvs. i bedste fald læser den kun på kanten af hjulet.
Jvis det var mig så ville jeg droppe det inderste tandhjul, og lave en spacer således at det yderste tandhjul er ud for midten af sensoren.
DVS midt-midt
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Jeg ville prøve at hive sensoren af, og prøve at trigge den med noget metal - en bolt eller noget - som hives frem og tilbage foran sensoren. Du skal ku' se det på en bestemt LED på MS'en (kan ikke huske hvilken - men læs dokumentationen om installation af MegaSquirt'n'Spark i distributor-versionen).
Så vil du vide om det er din opkobling af sensoren, eller hjulet der driller.
Så vil du vide om det er din opkobling af sensoren, eller hjulet der driller.
-
C Madsen
- Junior Medlem
- Indlæg: 50
- Tilmeldt: 14 jun 2008, 19:15
nu har jeg prøvet et par ting
det er den store/nye boks så der er desværre ikke nogen led der blinker når den trigger.
har haft sensoren af og prøvet at trigge den med et løst stykke plade... og håndholdt den for at afprøve forskellige afstande og vinkler .. men uden et eneste signal.
jeg har snakket med Henrik, og boksen er i dette øjeblik påvej til jylland.
Henrik snakkede om at der kunne være et problem med den nye type af GT1 sensoren.
så nu venter vi spændt på dommen fra Guru'en
det er den store/nye boks så der er desværre ikke nogen led der blinker når den trigger.
har haft sensoren af og prøvet at trigge den med et løst stykke plade... og håndholdt den for at afprøve forskellige afstande og vinkler .. men uden et eneste signal.
jeg har snakket med Henrik, og boksen er i dette øjeblik påvej til jylland.
Henrik snakkede om at der kunne være et problem med den nye type af GT1 sensoren.
så nu venter vi spændt på dommen fra Guru'en
hvorfor Volvo ?? fordi det stinker at være som alle andre!!
- Blob
- Senior Medlem
- Indlæg: 409
- Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
- Geografisk sted: Randers
-
C Madsen
- Junior Medlem
- Indlæg: 50
- Tilmeldt: 14 jun 2008, 19:15
hehe nej ... plusen er ikke glemt .. har tjekket ledningerne et utal af gange.
afstanden ser ud af mege men er kun 1½ mm og den jeg har sat op på min brors kører med mindst den dobbelte afstand uden problemer. hvis du kigger godt efter på billedet af hele motoren kan du se at den faktisk sidder rimeligt tæt på.
ved godt beslaget ser spinkelt ud, men der er det ikke .. jeg kan højest bevæge sensoren en ½ mm. det er 2 mm rustfri plade der er lavet som en trekant(meget stærk)
det ender med at jeg bliver skaldet som 26 årig
ej .. nu må vi se hvad Henrik siger om det i morgen når han får boksen.
afstanden ser ud af mege men er kun 1½ mm og den jeg har sat op på min brors kører med mindst den dobbelte afstand uden problemer. hvis du kigger godt efter på billedet af hele motoren kan du se at den faktisk sidder rimeligt tæt på.
ved godt beslaget ser spinkelt ud, men der er det ikke .. jeg kan højest bevæge sensoren en ½ mm. det er 2 mm rustfri plade der er lavet som en trekant(meget stærk)
det ender med at jeg bliver skaldet som 26 årig
ej .. nu må vi se hvad Henrik siger om det i morgen når han får boksen.
hvorfor Volvo ?? fordi det stinker at være som alle andre!!
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
-
Kaas
- Medlem
- Indlæg: 184
- Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
- Kontakt:
-
C Madsen
- Junior Medlem
- Indlæg: 50
- Tilmeldt: 14 jun 2008, 19:15
Wildert og Kaas det må desværre være et nej til jer begge.
jeg har prøvet at rulles min brors msq over på min boks og svejst 2 vinger på mit hjul så opsætningen er 100% alike, men stadig intet udslag.
som sagt tidligere fungere begge sensore på brormands bil. og jeg er 200% på at der ikke er fejl på ledningerne, ledningsfejl har vi prøvet før og det gider vi ikke igen.
et scope står helt klart øverst på min ønskeliste, da det er guld værd til MS montering. men hvad er godt og hvad skal man holde sig fra ?? har set man kom få en del multimetre der kan det hele .. men er de noget værd ?
MVH Claus
jeg har prøvet at rulles min brors msq over på min boks og svejst 2 vinger på mit hjul så opsætningen er 100% alike, men stadig intet udslag.
som sagt tidligere fungere begge sensore på brormands bil. og jeg er 200% på at der ikke er fejl på ledningerne, ledningsfejl har vi prøvet før og det gider vi ikke igen.
et scope står helt klart øverst på min ønskeliste, da det er guld værd til MS montering. men hvad er godt og hvad skal man holde sig fra ?? har set man kom få en del multimetre der kan det hele .. men er de noget værd ?
MVH Claus
hvorfor Volvo ?? fordi det stinker at være som alle andre!!
