Mercedes Diesel tuning...

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

Mercedes Diesel tuning...

#1 Indlæg af LionTamer »

Hey gutter.

Jeg vil bygge mig en mercedes 190, med en 3.0 24v Turbodiesel i.

Jeg skal vel have mig en 2.3'er karosse, for at det er "lovligt" at smide den motor i, ikk?

Vi ville jo gerne op på de små 350-400 hk.
Men hvordan får vi den nødvendige diesel mængde til de kræfter?

Planen hedder:
Holset turbo.
Bearbejdet topstykke med større ventiler.
reprofilerede knaster.
3" trykrør, og udstødning.
Stor frontmonteret intercooler, og måske noget vand indsprøjtning.
Andre dysehoveder bliver nok også nødvendigt.

Sådan ser det ihvertfald ud indtil videre...

Kom gerne med inputs..
Spar-mig
Nyt Medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 24 sep 2007, 22:29

#2 Indlæg af Spar-mig »

tror du får problemer med at have den maskinei maskinrummet på en 190...

Der udover er min erfaring at de motor ikke er du mest holbare at presse
manta b 2,0s http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=106818
ombyges til 2,2-2,7 med 150-200Hk

spjældhuse og MS skal der til
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#3 Indlæg af LionTamer »

Hvis ham her kan, så kan jeg vel også?

http://www.teamrwd.com/dieselboost/300_24.php

En skam at jeg ikk fatter en skid af det sprog på hans side... hehe :damn:
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#4 Indlæg af Lars PH »

du skal havde fat i en række pumpe som du skal havde bygget om med andre lejer og andet sjov andy her inde kan hjælpe dig med at bygge den pumpe om.
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#5 Indlæg af LionTamer »

Fat i en Række pumpe? Hvad er det?
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#6 Indlæg af Lars PH »

en række pumpe er den som lever dieslen til dyserne. Det er en af de former for pumper der kan giver mest diesel ved mekanisk indsprøjtning. Men det kræver at du får lavet nogle flancer så du kan montere den og nye dyse rør. og meget mere
starion
Junior Medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 28 jan 2008, 20:39
Geografisk sted: Lintrup

3.0 24v og 400hk

#7 Indlæg af starion »

Tror ikke det er nødvendigt at porte topstykke og større ventiler...

ville satse på en pumpe der kan give 3-400mm3, 2-3mm dyserør, nogen gode store dyser og en hx40...

alle delene handles tit på www.fullpull.dk
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#8 Indlæg af LionTamer »

Takker....

Der er faktisk en masse gode ting på den side.. ;)

Jamen så langt så godt...

Så mangler jeg bare at finde ud af hvilken variant/motorstørrelse som bilen skal have...

Motoren jeg har kig på er en 3.0 24v Diesel med 136hk.. Så jeg skal vel egentlig bare finde en 190 2.3 - 2,6 8v? Altså så hk ikk overgår de originale...

Derefter skal der selvfølgelig alt det turbogrej på... hehe.

Hvor stor skal intercooleren egentlig være?
Bror Fusk
Medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Geografisk sted: Nordjylland

#9 Indlæg af Bror Fusk »

hehe med de HK planer lyder det mere som et spørgsmål om hvor stor intercooleren KAN være :lol:
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#10 Indlæg af LionTamer »

Hehe, ja det har du nok ret i... ;)
Besvar