Mercedes Diesel tuning...
Redaktør: Moderatorer
-
LionTamer
- Senior Medlem
- Indlæg: 387
- Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
- Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Mercedes Diesel tuning...
Hey gutter.
Jeg vil bygge mig en mercedes 190, med en 3.0 24v Turbodiesel i.
Jeg skal vel have mig en 2.3'er karosse, for at det er "lovligt" at smide den motor i, ikk?
Vi ville jo gerne op på de små 350-400 hk.
Men hvordan får vi den nødvendige diesel mængde til de kræfter?
Planen hedder:
Holset turbo.
Bearbejdet topstykke med større ventiler.
reprofilerede knaster.
3" trykrør, og udstødning.
Stor frontmonteret intercooler, og måske noget vand indsprøjtning.
Andre dysehoveder bliver nok også nødvendigt.
Sådan ser det ihvertfald ud indtil videre...
Kom gerne med inputs..
Jeg vil bygge mig en mercedes 190, med en 3.0 24v Turbodiesel i.
Jeg skal vel have mig en 2.3'er karosse, for at det er "lovligt" at smide den motor i, ikk?
Vi ville jo gerne op på de små 350-400 hk.
Men hvordan får vi den nødvendige diesel mængde til de kræfter?
Planen hedder:
Holset turbo.
Bearbejdet topstykke med større ventiler.
reprofilerede knaster.
3" trykrør, og udstødning.
Stor frontmonteret intercooler, og måske noget vand indsprøjtning.
Andre dysehoveder bliver nok også nødvendigt.
Sådan ser det ihvertfald ud indtil videre...
Kom gerne med inputs..
-
Spar-mig
- Nyt Medlem
- Indlæg: 28
- Tilmeldt: 24 sep 2007, 22:29
tror du får problemer med at have den maskinei maskinrummet på en 190...
Der udover er min erfaring at de motor ikke er du mest holbare at presse
Der udover er min erfaring at de motor ikke er du mest holbare at presse
manta b 2,0s http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=106818
ombyges til 2,2-2,7 med 150-200Hk
spjældhuse og MS skal der til
ombyges til 2,2-2,7 med 150-200Hk
spjældhuse og MS skal der til
-
LionTamer
- Senior Medlem
- Indlæg: 387
- Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
- Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Hvis ham her kan, så kan jeg vel også?
http://www.teamrwd.com/dieselboost/300_24.php
En skam at jeg ikk fatter en skid af det sprog på hans side... hehe
http://www.teamrwd.com/dieselboost/300_24.php
En skam at jeg ikk fatter en skid af det sprog på hans side... hehe
-
Lars PH
- Mester Medlem
- Indlæg: 568
- Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
-
starion
- Junior Medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 28 jan 2008, 20:39
- Geografisk sted: Lintrup
3.0 24v og 400hk
Tror ikke det er nødvendigt at porte topstykke og større ventiler...
ville satse på en pumpe der kan give 3-400mm3, 2-3mm dyserør, nogen gode store dyser og en hx40...
alle delene handles tit på www.fullpull.dk
ville satse på en pumpe der kan give 3-400mm3, 2-3mm dyserør, nogen gode store dyser og en hx40...
alle delene handles tit på www.fullpull.dk
-
LionTamer
- Senior Medlem
- Indlæg: 387
- Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
- Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Takker....
Der er faktisk en masse gode ting på den side..
Jamen så langt så godt...
Så mangler jeg bare at finde ud af hvilken variant/motorstørrelse som bilen skal have...
Motoren jeg har kig på er en 3.0 24v Diesel med 136hk.. Så jeg skal vel egentlig bare finde en 190 2.3 - 2,6 8v? Altså så hk ikk overgår de originale...
Derefter skal der selvfølgelig alt det turbogrej på... hehe.
Hvor stor skal intercooleren egentlig være?
Der er faktisk en masse gode ting på den side..
Jamen så langt så godt...
Så mangler jeg bare at finde ud af hvilken variant/motorstørrelse som bilen skal have...
Motoren jeg har kig på er en 3.0 24v Diesel med 136hk.. Så jeg skal vel egentlig bare finde en 190 2.3 - 2,6 8v? Altså så hk ikk overgår de originale...
Derefter skal der selvfølgelig alt det turbogrej på... hehe.
Hvor stor skal intercooleren egentlig være?
-
Bror Fusk
- Medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
- Geografisk sted: Nordjylland
hehe med de HK planer lyder det mere som et spørgsmål om hvor stor intercooleren KAN være 
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850