død gt1 honeywell sensor
Redaktør: Moderatorer
-
C Madsen
- Junior Medlem
død gt1 honeywell sensor
er der en måde jeg kan måle på min gt1 sensor, for at finde ud af om den er brændt af eller den er som den skal være.
sensoren er brugt, så dens fortid er uvis..
når jeg sætter den til får jeg konstant et svagt(nok til at trække en diode) 12v + signal på 0 lederen(pin 24....den hvide) og den er sat korrekt til rød til plus og sort til pin 25.
på forhånd tak ..
når jeg sætter den til får jeg konstant et svagt(nok til at trække en diode) 12v + signal på 0 lederen(pin 24....den hvide) og den er sat korrekt til rød til plus og sort til pin 25.
på forhånd tak ..
- ae86
- Mester Medlem
Re: død gt1 honeywell sensor
Volvo Madsen skrev:er der en måde jeg kan måle på min gt1 sensor, for at finde ud af om den er brændt af eller den er som den skal være.
på forhånd tak ..
http://www.pe-ltd.com/Downloads/hall_effect_GT1.pdf
-
Wildert
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
-
C Madsen
- Junior Medlem
jeg har siddet og rodet med den, og der er 12v på (ledning 0) signal uanset om den ser metal eller ej. har også siddet og søgt dette forum tyndt. hvor jeg faldt over det her:
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php? ... hlight=gt1
hvor Morten siger at pull-up modstanden ikke er nødvendig.
har også prøvet at koble den til Som han forslår, men uden Succes.
jeg fik tilsendt det her Diagram af Henrik, så jeg har selvfølgelig koblet den op på den måde. og det er også det jeg har haft brugt før, men det var dog med den første krumtapsensor Henrik solgte(lange tynde med gevind hele vejen)
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php? ... hlight=gt1
hvor Morten siger at pull-up modstanden ikke er nødvendig.
har også prøvet at koble den til Som han forslår, men uden Succes.
jeg fik tilsendt det her Diagram af Henrik, så jeg har selvfølgelig koblet den op på den måde. og det er også det jeg har haft brugt før, men det var dog med den første krumtapsensor Henrik solgte(lange tynde med gevind hele vejen)
-
Wildert
- Mester Medlem
- Kontakt:
Hvis du bare sætter den til i "fri" luft - altså strøm på +'en, stel på -'en, og i øvrigt blander MegaSquirt udenom, så SKAL der en pull up på.
Når man sætter den til MegaSquirt som Morten nævner, så fungerer dele af kredsløbet i MegaSquirt som pull up. Men det er altså to forskellige ting...
Så hvis du vil være sikker på om sensoren er ok uden at den er sat til noget, så skal der pull up på...
Trust me - jeg taler af erfaring
.
Når man sætter den til MegaSquirt som Morten nævner, så fungerer dele af kredsløbet i MegaSquirt som pull up. Men det er altså to forskellige ting...
Så hvis du vil være sikker på om sensoren er ok uden at den er sat til noget, så skal der pull up på...
Trust me - jeg taler af erfaring
-
Wildert
- Mester Medlem
- Kontakt:
-
C Madsen
- Junior Medlem