Opstarts problemer.
Redaktør: Moderatorer
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Indlæg: 470
- Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt:
Opstarts problemer.
Jo, er nu kommet så langt at jrg skal have bilenstartet for første gang.
Blod sved og tåre er lagt i dette projekt, og troede det værste var ved at tage en ende.
Nå, men jeg har gnist i alle rør, og den får benzin.
Men jeg har en del fejltænding. og når den er igang. går den på 2 cylindere.
Skal ha lavet et opstarts map, så en mere kompetent person kan køre bilen ind da jeg ikke har lyst til at ekspermentere med dette på andre end mine egne biler ..
Har prøvet frem med denne fil som jeg lige attacher med posten her.
Ser den helt tosset ud til en 20vt med COP ?
Blod sved og tåre er lagt i dette projekt, og troede det værste var ved at tage en ende.
Nå, men jeg har gnist i alle rør, og den får benzin.
Men jeg har en del fejltænding. og når den er igang. går den på 2 cylindere.
Skal ha lavet et opstarts map, så en mere kompetent person kan køre bilen ind da jeg ikke har lyst til at ekspermentere med dette på andre end mine egne biler ..
Har prøvet frem med denne fil som jeg lige attacher med posten her.
Ser den helt tosset ud til en 20vt med COP ?
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Indlæg: 470
- Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt:
Efter langs tids søgen, på megamanual.com uden held.
Faldt jeg pludselig over msextra.com/manuals.
Og der stod netop løsningen, på noget jeg et stykke tid har spekuleret på, nemlig tændings rækkefølgen. Som bilen stod tændte den 1234, og efter lidt bytten rundt. Køre den Nu 1342 og nu spinner den
Nå men hvordan har i justeret jeres COP tænding ?
Jeg har prøvet at smide tændings pistolen på ledninger der går til cylinder 1, og jeg få nogle glimt i den.
Er det "stedet" man skal hente signalet ?
Faldt jeg pludselig over msextra.com/manuals.
Og der stod netop løsningen, på noget jeg et stykke tid har spekuleret på, nemlig tændings rækkefølgen. Som bilen stod tændte den 1234, og efter lidt bytten rundt. Køre den Nu 1342 og nu spinner den
Nå men hvordan har i justeret jeres COP tænding ?
Jeg har prøvet at smide tændings pistolen på ledninger der går til cylinder 1, og jeg få nogle glimt i den.
Er det "stedet" man skal hente signalet ?
-
Kaas
- Medlem
- Indlæg: 184
- Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
- Kontakt:
Jeg kan tage signalet fra ledningen som går til cylinder 1. Og den viser fint hvad den skal. Du kan evt med en anden tændingspistol, eller prøv at sætte den ved ledningen helt nede ved boksen, selvom jeg tror nu ikke det har så meget at sige.
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Indlæg: 470
- Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt:
Jeg kan ikke tage signalet på ledningerne fra boksen, men har dog fundet ud af at jeg kan ligge klemmen løst oven på spolen. Og derved opfange signalet
Det var lækkert at få den igang.
Men lige nu bøvler jeg meget med at få den til at tage Omdr. den skyder meget let i tomgang, med jævne intervaller. Og holder man lidt gas på laver motoren små udsættere.
Har tjekket stel igennem og kan ikke finde fejl der.
Så prøver lige at smide en log fil, og håber at der ville være en der kunne se noget galt i den.
Det var lækkert at få den igang.
Men lige nu bøvler jeg meget med at få den til at tage Omdr. den skyder meget let i tomgang, med jævne intervaller. Og holder man lidt gas på laver motoren små udsættere.
Har tjekket stel igennem og kan ikke finde fejl der.
Så prøver lige at smide en log fil, og håber at der ville være en der kunne se noget galt i den.
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Indlæg: 470
- Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt:
Ja, den blev rykket fra lige ulminbart inden, da der var større forstyrrelser i både A/Furet og på lamda indgangen i boksen. Værdierne svingede nogenlunde i takt med udsætterne.
Har ellers sørget for at give mit innovate kit, henholdsvis en effekt bærrende stel og et signal stel.
Så rykkede inovaten fra i håb, om at det måske var den der gav noget støj i boksen, men det hjalp ikke..
Den tager stadig kun maks 3000 omdr med en del ujævl gang
Har ellers sørget for at give mit innovate kit, henholdsvis en effekt bærrende stel og et signal stel.
Så rykkede inovaten fra i håb, om at det måske var den der gav noget støj i boksen, men det hjalp ikke..
Den tager stadig kun maks 3000 omdr med en del ujævl gang
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Det kunne være sjovt at se din tændings tabel.
Da den laver nogle gevaldige hop, uden grund.
Og tallene stemmer ikke med den oprindelige tabel du har lagt ind.
omdrejnings indelingen ser også mystisk ud. 100rpm. spring fra 6000 til 6400 .
Hvorfor det
MVH
Morten
Da den laver nogle gevaldige hop, uden grund.
Og tallene stemmer ikke med den oprindelige tabel du har lagt ind.
omdrejnings indelingen ser også mystisk ud. 100rpm. spring fra 6000 til 6400 .
Hvorfor det
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Indlæg: 470
- Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Det eneste der lige falder i øjnene.
Er at du næsten kører med samme maks tænding som min gamle, 2,3l 8v motor.
Og det lyder umiddelbart forkert til en moderne motor.
Næste punkt er tilslut WB sensoren igen, da den helt naturligt vil vise mager blanding når motoren har udsættere.
Men prøv at lade MLV kører en analyse af din ve tabel, sænk tændingen
Og først og fremmest monter wb sensoren igen.
Umiddelbart er der ikke nogen indikationer, udover tændings tidspunktet.
Din Kpa. kolonne på tændingen ser mystisk ud, Hvorfor så mange rækker i trykområdet?
Men her er en gammel tabel fra min brug den ej!!!!
Det er kun til sammenligning.
Lidt læsning her kan give nogle ideer.
http://www.powerpage.dk/
MVH
Morten
Er at du næsten kører med samme maks tænding som min gamle, 2,3l 8v motor.
Og det lyder umiddelbart forkert til en moderne motor.
Næste punkt er tilslut WB sensoren igen, da den helt naturligt vil vise mager blanding når motoren har udsættere.
Men prøv at lade MLV kører en analyse af din ve tabel, sænk tændingen
Og først og fremmest monter wb sensoren igen.
Umiddelbart er der ikke nogen indikationer, udover tændings tidspunktet.
Din Kpa. kolonne på tændingen ser mystisk ud, Hvorfor så mange rækker i trykområdet?
Men her er en gammel tabel fra min brug den ej!!!!
Det er kun til sammenligning.
Lidt læsning her kan give nogle ideer.
http://www.powerpage.dk/
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Indlæg: 470
- Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt: