FIA's 2006 F1 Reglement til dem der overvejer at bygge en F1

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

FIA's 2006 F1 Reglement til dem der overvejer at bygge en F1

#1 Indlæg af ae86 »

Dog kun deres 2006 reglement (2,4L V8)... men der står da lidt interessant
http://www.fia.com/resources/documents/ ... ATIONS.pdf
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#2 Indlæg af ae86 »

http://www.fia.com/en-GB/sport/regulati ... nship.aspx

Her er følgende:
2008 International Sporting Code - published on 20.12.2007, application from 01.01.2008
2008 Sporting Regulations - published on: 19.05.2008
2008 Technical Regulations - published on: 22.02.2008
2009 Technical Regulations - published on: 22.12.2006
2007 Sporting Regulations - published on: 13.07.2007
2007 Technical Regulations - published on: 06.03.2007
2006 Sporting Regulations - published on: 12.07.2006
2006 Technical Regulations - published on: 15.12.2005



Appendix H - Recommendations for the supervision of the road and emergency services - published on: 09.04.2008
Appendix L -International Drivers' licences, medical examinations, driver's equipment and conduct - 09.04.2008
Appendix O - Procedures for the Recognition of Motor Racing Circuits - published on: 09.04.2008
General Prescriptions
Brugeravatar
kristoffer
Medlem
Indlæg: 233
Tilmeldt: 05 maj 2008, 12:06

#3 Indlæg af kristoffer »

hvis jeg havde penge og lyst til at bygge en F1, ville jeg nok ikke bruge 2006 regulativet :mrgreen:
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#4 Indlæg af ae86 »

kristoffer skrev:hvis jeg havde penge og lyst til at bygge en F1, ville jeg nok ikke bruge 2006 regulativet :mrgreen:
Det var taget som et udgangspunkt ... jeg faldt først over de nye bagefter

Nu tvivler jeg på at der sidder en der virkelig kommer til at bruge et af dem.. og derfor er det vel ligegyldigt hvilket et af dem man kikker i, men ikke desto minder giver det lidt indblik i teknikken bagved sporten
Witz
Junior Medlem
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 nov 2007, 12:45
Geografisk sted: Silkeborg Danmark

#5 Indlæg af Witz »

synes måske bare at det er en skam at maximal omdrejningstal på krumtappen er 19.000rpm samt variable ventil styring er forbudt.



Men jeg ville gerne se hvis man tillader trykladning igen i F1..
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#6 Indlæg af ae86 »

Ja det der med at de mere eller mindre alle sammen køre med samme motor og motorstyring tager lidt at den cutting-edge- super hi-tech- eksklusivitet som engentligt er det der i mine øjne er F1 .. En klasse hvor man hele tiden presser nutidens teknologier til det yderste og indimellem må opfinde morgendagens ny teknik

Det ender med at det bliver ligesom de Amerikanske Formel serier hvor der er et chassis og en motor at vælge imellem... ikke ligefrem en verden der fordre nye teknologier

hvem ved måske er det Bernie Ecclestone aka Mr Burnes der forsøger at tjene lidt flere penge

ps. ja tilbage til turbobilerne ... e.g. nyt reglemen 2009
max 1600 cc
max alm 92 oktane benzin
unlimited Boost
unlimited RPM
og motoren skal køre CAI (Controlled Auto Ignition)
Besvar