Side 1 af 1

COP problemer

: 17 jun 2008, 16:37
af syncroGT
Hej. jeg er ved og montere COP på min motor 1.8t motor (AGU)
der er rpm signal, og signale fra knasten.
MEN MEN, når jeg sidter tænding på, så gnister den i alle 4 tændrør, så det er ikke en tilslutningen det er galt med :)
når jeg så cranker, så gnister den kun på rør a og b, men ingen gnist på c og d.
jeg har prøvet og flytte rundt på knast giveren, men med manglene resultat.
er der nogen der har en ide om hvad helved der kan være galt.

Re: COP problemer

: 17 jun 2008, 17:41
af HenrikGM
syncroGT skrev:Hej. jeg er ved og montere COP på min motor 1.8t motor (AGU)
der er rpm signal, og signale fra knasten.
MEN MEN, når jeg sidter tænding på, så gnister den i alle 4 tændrør, så det er ikke en tilslutningen det er galt med :)
når jeg så cranker, så gnister den kun på rør a og b, men ingen gnist på c og d.
jeg har prøvet og flytte rundt på knast giveren, men med manglene resultat.
er der nogen der har en ide om hvad helved der kan være galt.


Lugter af opsætningsproblem.

Re: COP problemer

: 17 jun 2008, 17:50
af syncroGT
HenrikGM skrev:
syncroGT skrev:Hej. jeg er ved og montere COP på min motor 1.8t motor (AGU)
der er rpm signal, og signale fra knasten.
MEN MEN, når jeg sidter tænding på, så gnister den i alle 4 tændrør, så det er ikke en tilslutningen det er galt med :)
når jeg så cranker, så gnister den kun på rør a og b, men ingen gnist på c og d.
jeg har prøvet og flytte rundt på knast giveren, men med manglene resultat.
er der nogen der har en ide om hvad helved der kan være galt.


Lugter af opsætningsproblem.

Syntes mere det lugter af uforbrændt benzin :D

Min opsætning er som følgene

120 tænder -2
2trigger on, falling (like IRQ)

trigger a 6
trigger return 0
trigger b 36
trigger return 0
trigger c 66
trigger return 0
trigger d 96
trigger 0

den er så sat til time based.
knast signalet falder på de første 180 grader< knasten grader.

: 17 jun 2008, 20:17
af HenrikGM
ladetid?

: 17 jun 2008, 20:21
af syncroGT
HenrikGM skrev:ladetid?


3 ved cranking
og 2.6 når motoren køre.
vis jeg bytter om på spolerne, så gnister den stadig kun i a, og b.
så tror ikke det er lade tiden.
og vis jeg laver om, så jeg køre trigger, og trigger return.
så kan jeg få liv i alle spolerne.

: 19 jun 2008, 16:29
af syncroGT
Nu har jeg lagt en ny msq fil over i MS.
filen har jeg fået af en, der køre med samme motor som mig.
Så nu kan det da ikke være på grund af fejl på min trigger opsætning.
Men der er stadig kun gang i tændrør A og B.
Kan fejlet være grundet et ikke ordenlig knast signal...?