COP problemer

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
syncroGT
Senior Medlem
Indlæg: 341
Tilmeldt: 19 okt 2006, 21:13
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland

COP problemer

#1 Indlæg af syncroGT »

Hej. jeg er ved og montere COP på min motor 1.8t motor (AGU)
der er rpm signal, og signale fra knasten.
MEN MEN, når jeg sidter tænding på, så gnister den i alle 4 tændrør, så det er ikke en tilslutningen det er galt med :)
når jeg så cranker, så gnister den kun på rør a og b, men ingen gnist på c og d.
jeg har prøvet og flytte rundt på knast giveren, men med manglene resultat.
er der nogen der har en ide om hvad helved der kan være galt.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: COP problemer

#2 Indlæg af HenrikGM »

syncroGT skrev:Hej. jeg er ved og montere COP på min motor 1.8t motor (AGU)
der er rpm signal, og signale fra knasten.
MEN MEN, når jeg sidter tænding på, så gnister den i alle 4 tændrør, så det er ikke en tilslutningen det er galt med :)
når jeg så cranker, så gnister den kun på rør a og b, men ingen gnist på c og d.
jeg har prøvet og flytte rundt på knast giveren, men med manglene resultat.
er der nogen der har en ide om hvad helved der kan være galt.


Lugter af opsætningsproblem.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
syncroGT
Senior Medlem
Indlæg: 341
Tilmeldt: 19 okt 2006, 21:13
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland

Re: COP problemer

#3 Indlæg af syncroGT »

HenrikGM skrev:
syncroGT skrev:Hej. jeg er ved og montere COP på min motor 1.8t motor (AGU)
der er rpm signal, og signale fra knasten.
MEN MEN, når jeg sidter tænding på, så gnister den i alle 4 tændrør, så det er ikke en tilslutningen det er galt med :)
når jeg så cranker, så gnister den kun på rør a og b, men ingen gnist på c og d.
jeg har prøvet og flytte rundt på knast giveren, men med manglene resultat.
er der nogen der har en ide om hvad helved der kan være galt.


Lugter af opsætningsproblem.

Syntes mere det lugter af uforbrændt benzin :D

Min opsætning er som følgene

120 tænder -2
2trigger on, falling (like IRQ)

trigger a 6
trigger return 0
trigger b 36
trigger return 0
trigger c 66
trigger return 0
trigger d 96
trigger 0

den er så sat til time based.
knast signalet falder på de første 180 grader< knasten grader.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

ladetid?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
syncroGT
Senior Medlem
Indlæg: 341
Tilmeldt: 19 okt 2006, 21:13
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland

#5 Indlæg af syncroGT »

HenrikGM skrev:ladetid?


3 ved cranking
og 2.6 når motoren køre.
vis jeg bytter om på spolerne, så gnister den stadig kun i a, og b.
så tror ikke det er lade tiden.
og vis jeg laver om, så jeg køre trigger, og trigger return.
så kan jeg få liv i alle spolerne.
Brugeravatar
syncroGT
Senior Medlem
Indlæg: 341
Tilmeldt: 19 okt 2006, 21:13
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland

#6 Indlæg af syncroGT »

Nu har jeg lagt en ny msq fil over i MS.
filen har jeg fået af en, der køre med samme motor som mig.
Så nu kan det da ikke være på grund af fejl på min trigger opsætning.
Men der er stadig kun gang i tændrør A og B.
Kan fejlet være grundet et ikke ordenlig knast signal...?
Besvar