Benzin System design

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
zeion
Junior Medlem
Indlæg: 88
Tilmeldt: 18 aug 2006, 10:08
Geografisk sted: Næstved

Benzin System design

#1 Indlæg af zeion »

Hey fellow tuners.

Jeg står og er ved at lave nye benzin rør til bilen.
Men er blevet lidt i tvilv om hvad der er bedst.
Jeg har lavet en skidse over systemet.

Vil der være tryktab hvis jeg laver en forbindelse imellem 1'erne
altså så mine pumper kører parrelt.
Jeg frygter nemlig lidt at den ene står af, også har jeg ikke noget benzin på den ene fuilrail.

Billede
Supra MKIII - 2JZ-GTE
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Jeg ville beholde det nuværdende layout.
For hvis en pumpe svigter, så kan den tlbageværende umuligt føde alle dyser.
Benzinpumper svigter meget sjældent.
Men for en sikkerheds skyld kan man lave til slutningerne til fuelrail, således at de kan byttes om.

Din returledning ser meget lille ud.
Specielt hvis begge pumper kører konstant.
En 12-14mm lyder bedre i mine øre.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#3 Indlæg af grydesvamp »

lav da systemet med en fødepumpe og en fuel pot og så lad begge pumper køre fra denne af.

hvis en af dine pumper vælger at stå af kan det nemt læses på et wideband sonde kit (som fx jeg og flere andre har fastmonteret i bilen ;)) + at din motor nok lyder MEGET sjovt !
Fri bane fuld hane! :-)
zeion
Junior Medlem
Indlæg: 88
Tilmeldt: 18 aug 2006, 10:08
Geografisk sted: Næstved

#4 Indlæg af zeion »

Mange tak for inputne.
Dette system er ikke lavet endnu, skal laves en af de nærmeste dage.

Men jeg bebeholder tanken jeg har haft hele tiden.
Også øger jeg blot retur slangen.

Jeg har dog LC1 fast monteret til ur og megasquirt.
Men i kampens hede tænke jeg det hurtigt går galt.
Supra MKIII - 2JZ-GTE
Besvar