G-lader

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
dejazzz
Indlæg: 9
Tilmeldt: 12 jan 2007, 17:54

G-lader

#1 Indlæg af dejazzz »

Hej

Er der nogen der har erfaringer med en G-lader. Jeg har fået fat en en sådan svend, men er ikke helt sikker på det er en ubetinget god ide at montere en sådan. Jeg kan ikke finde ud af om den lader for meget. Min bil er en vw 2,0 Sharan fra 1996. Måske skal jeg hellere sælge den. Jeg har også en Roots 16, men den er fysisk for stor i mit motorrum. Har nogle nogle gode råd omkring dette?
Brugeravatar
BMWcab
Nyt Medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 19 nov 2007, 22:05
Geografisk sted: Nordjylland, 9900

Re: G-lader

#2 Indlæg af BMWcab »

dejazzz skrev:Hej

Er der nogen der har erfaringer med en G-lader. Jeg har fået fat en en sådan svend, men er ikke helt sikker på det er en ubetinget god ide at montere en sådan. Jeg kan ikke finde ud af om den lader for meget. Min bil er en vw 2,0 Sharan fra 1996. Måske skal jeg hellere sælge den. Jeg har også en Roots 16, men den er fysisk for stor i mit motorrum. Har nogle nogle gode råd omkring dette?


Hvis jeg var dig ville jeg sælge dem begge, og finde dig en rotrex lader istedet. De holder noget bedre end g-laderen, og fylder ca. det samme. Du skal nok lede efter en SP/C 30/74 til din 2.0
Billede
| 325i cab | BBS LM 18" | Rotrex C30-94 Kompressor - evt. til salg |
svan
Senior Medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43

#3 Indlæg af svan »

aahhh jeg er nu ikke så sikker på at holdbarheden er så vanvittig meget bedre på rotrex'en, synes satme man ser mange der skal renoveres selv om de ikke har kørt ret langt, en kuglelejelader er nok at foretrække hvis det skal holde længe, men dog også noget mere omstændigt at montere

svan
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
Brugeravatar
syncroGT
Senior Medlem
Indlæg: 341
Tilmeldt: 19 okt 2006, 21:13
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland

Re: G-lader

#4 Indlæg af syncroGT »

dejazzz skrev:Hej

Er der nogen der har erfaringer med en G-lader. Jeg har fået fat en en sådan svend, men er ikke helt sikker på det er en ubetinget god ide at montere en sådan. Jeg kan ikke finde ud af om den lader for meget. Min bil er en vw 2,0 Sharan fra 1996. Måske skal jeg hellere sælge den. Jeg har også en Roots 16, men den er fysisk for stor i mit motorrum. Har nogle nogle gode råd omkring dette?


Du bestemmer jo selv hvor meget den skal lade, alt efter hvor stort et remhjul du har monteret. ;) men de lader 0.6 standart.
vis du vil af med den g-lader, så kontakt lige mig. da jeg måske er intresserert i en ekstra.
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

Re: G-lader

#5 Indlæg af ae86 »

dejazzz skrev:Hej

Er der nogen der har erfaringer med en G-lader. Jeg har fået fat en en sådan svend, men er ikke helt sikker på det er en ubetinget god ide at montere en sådan. Jeg kan ikke finde ud af om den lader for meget. Min bil er en vw 2,0 Sharan fra 1996. Måske skal jeg hellere sælge den. Jeg har også en Roots 16, men den er fysisk for stor i mit motorrum. Har nogle nogle gode råd omkring dette?


Hvilken G-lader ... 40 eller 60mm ??
Hvilken HK/NM ønsker du at opnå (og skal det være bund, mellem eller top) ??

Hvad er det for en Roots 16 lader ??
De 2 roots ladere jeg kender der er opgivet med 2 tal er SC12 og SC14 og stammer fra toyota
SC12 (MR2) 1200 cc/rev
SC14 1440 cc/rev
dejazzz
Indlæg: 9
Tilmeldt: 12 jan 2007, 17:54

#6 Indlæg af dejazzz »

Hej
Jeg har solgt Roots'en. Det var en stor svend, men sikkert en SC14.
dejazzz
Indlæg: 9
Tilmeldt: 12 jan 2007, 17:54

#7 Indlæg af dejazzz »

Jeg vil gerne af med G-laderen. Måske kender nogle af jer en type centrifugalkompressor jeg kan montere i stedet?

Min mail er: samson@villakulle.net

Mvh
dejazzz
Indlæg: 9
Tilmeldt: 12 jan 2007, 17:54

#8 Indlæg af dejazzz »

samson@villakulla.net er den helt rigtige adresse!!
Besvar