ms og omdr. tæller
Redaktør: Moderatorer
-
lassetn
- Medlem
- Indlæg: 127
- Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
ms og omdr. tæller
hvordan får jeg min autometer omdr tæller til at virke med et signal fra ms gerne detaljeret
-
lassetn
- Medlem
- Indlæg: 127
- Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
omdr tæller
den skal self bruge stel signal
boksen er fra henrik gm
boksen er fra henrik gm
-
Kaas
- Medlem
- Indlæg: 184
- Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
- Kontakt:
Det er dæleme nemt.
Hvilken version har du?
Jeg har lavet det nogle gange efterhånden på MS1 2.2. Det jeg har gjort er som følgende:
1) Fjern den midterste lys diode (D18)
2) Fjern den 1 k.ohm base modstand (R26)
3) Lod en ny 1 k.ohm modstand på ventre side af hvor R26 sad, og den anden ende til X2 på den store IC
4) Lod en 1 k.ohm imellem pin 28 og 36 (på bagsiden)
5) Lod en ledning imellem minus benet på hvor D18 sad, og lod den anden ende på den modstand som sidder imellem pin 28 og 36. Ledningen skal være imellem selve modstanden og pin 36. (på bagsiden)
Og så andre megatune til tacho output.
Pin 36 (brun ledning) skal ind i din omdr tæller signal.
Hvilken version har du?
Jeg har lavet det nogle gange efterhånden på MS1 2.2. Det jeg har gjort er som følgende:
1) Fjern den midterste lys diode (D18)
2) Fjern den 1 k.ohm base modstand (R26)
3) Lod en ny 1 k.ohm modstand på ventre side af hvor R26 sad, og den anden ende til X2 på den store IC
4) Lod en 1 k.ohm imellem pin 28 og 36 (på bagsiden)
5) Lod en ledning imellem minus benet på hvor D18 sad, og lod den anden ende på den modstand som sidder imellem pin 28 og 36. Ledningen skal være imellem selve modstanden og pin 36. (på bagsiden)
Og så andre megatune til tacho output.
Pin 36 (brun ledning) skal ind i din omdr tæller signal.
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
-
Kaas
- Medlem
- Indlæg: 184
- Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
- Kontakt:
Ja, hvis du kører med almindelig strømfordeler samt tændings modul og tændspole.
Hvis du kender en der kan lodde bare en lille smule, så er min guide nu altså nem nok. Hvor bor du?
Hvis du kender en der kan lodde bare en lille smule, så er min guide nu altså nem nok. Hvor bor du?
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
-
Spar-mig
- Nyt Medlem
- Indlæg: 28
- Tilmeldt: 24 sep 2007, 22:29
Kaas skrev:Ja, hvis du kører med almindelig strømfordeler samt tændings modul og tændspole.
Hvis du kender en der kan lodde bare en lille smule, så er min guide nu altså nem nok. Hvor bor du?
Kan du købes til at lave sådan og lidt andre modifikationer på sådan et print
manta b 2,0s http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=106818
ombyges til 2,2-2,7 med 150-200Hk
spjældhuse og MS skal der til
ombyges til 2,2-2,7 med 150-200Hk
spjældhuse og MS skal der til
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Kaas skrev:Det er dæleme nemt.
Hvilken version har du?
Jeg har lavet det nogle gange efterhånden på MS1 2.2. Det jeg har gjort er som følgende:
1) Fjern den midterste lys diode (D18)
2) Fjern den 1 k.ohm base modstand (R26)
3) Lod en ny 1 k.ohm modstand på ventre side af hvor R26 sad, og den anden ende til X2 på den store IC
4) Lod en 1 k.ohm imellem pin 28 og 36 (på bagsiden)
5) Lod en ledning imellem minus benet på hvor D18 sad, og lod den anden ende på den modstand som sidder imellem pin 28 og 36. Ledningen skal være imellem selve modstanden og pin 36. (på bagsiden)
Og så andre megatune til tacho output.
Pin 36 (brun ledning) skal ind i din omdr tæller signal.
Lasse;
Se dit diagram.(det her er nemligt nemmere!!)
Pin9 er tacho out. Du har den allerede, det hele er onboard på dit print.....
Autometeren kan muligvist have behov for en pullup til 12v.(modelafhængigt) I så fald forbinder du en modstand (1kohm)mellem autometerens indgang og 12volt forsyning.
Se evt her hvis du har fået det smidt væk: http://www.boost-it.dk/default.asp?page=2
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Kaas
- Medlem
- Indlæg: 184
- Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
- Kontakt:
Spar-mig skrev:Kaas skrev:Ja, hvis du kører med almindelig strømfordeler samt tændings modul og tændspole.
Hvis du kender en der kan lodde bare en lille smule, så er min guide nu altså nem nok. Hvor bor du?
Kan du købes til at lave sådan og lidt andre modifikationer på sådan et print
Jo da, bare det er MS1 2.2, jeg har ikke rodet med de nyere endnu.
Henrik har dog meget mere erfaring med alle modeller.
Hvad havde du da ellers i tankerne?
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
-
Spar-mig
- Nyt Medlem
- Indlæg: 28
- Tilmeldt: 24 sep 2007, 22:29
Kaas skrev:Spar-mig skrev:Kaas skrev:Ja, hvis du kører med almindelig strømfordeler samt tændings modul og tændspole.
Hvis du kender en der kan lodde bare en lille smule, så er min guide nu altså nem nok. Hvor bor du?
Kan du købes til at lave sådan og lidt andre modifikationer på sådan et print
Jo da, bare det er MS1 2.2, jeg har ikke rodet med de nyere endnu.
Henrik har dog meget mere erfaring med alle modeller.
Hvad havde du da ellers i tankerne?
PM sendt
manta b 2,0s http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=106818
ombyges til 2,2-2,7 med 150-200Hk
spjældhuse og MS skal der til
ombyges til 2,2-2,7 med 150-200Hk
spjældhuse og MS skal der til