ms og omdr. tæller

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

ms og omdr. tæller

#1 Indlæg af lassetn »

hvordan får jeg min autometer omdr tæller til at virke med et signal fra ms gerne detaljeret
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

omdr tæller

#2 Indlæg af lassetn »

den skal self bruge stel signal



boksen er fra henrik gm
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#3 Indlæg af Kaas »

Det er dæleme nemt.

Hvilken version har du?

Jeg har lavet det nogle gange efterhånden på MS1 2.2. Det jeg har gjort er som følgende:

1) Fjern den midterste lys diode (D18)
2) Fjern den 1 k.ohm base modstand (R26)
3) Lod en ny 1 k.ohm modstand på ventre side af hvor R26 sad, og den anden ende til X2 på den store IC
4) Lod en 1 k.ohm imellem pin 28 og 36 (på bagsiden)
5) Lod en ledning imellem minus benet på hvor D18 sad, og lod den anden ende på den modstand som sidder imellem pin 28 og 36. Ledningen skal være imellem selve modstanden og pin 36. (på bagsiden)

Og så andre megatune til tacho output.

Pin 36 (brun ledning) skal ind i din omdr tæller signal.
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

ok

#4 Indlæg af lassetn »

ok det var ikke bare lige



tror bare jeg glemmer det kan jeg tage den på tændspolen????
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#5 Indlæg af Kaas »

Ja, hvis du kører med almindelig strømfordeler samt tændings modul og tændspole.

Hvis du kender en der kan lodde bare en lille smule, så er min guide nu altså nem nok. Hvor bor du?
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Spar-mig
Nyt Medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 24 sep 2007, 22:29

#6 Indlæg af Spar-mig »

Kaas skrev:Ja, hvis du kører med almindelig strømfordeler samt tændings modul og tændspole.

Hvis du kender en der kan lodde bare en lille smule, så er min guide nu altså nem nok. Hvor bor du?


Kan du købes til at lave sådan og lidt andre modifikationer på sådan et print
manta b 2,0s http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=106818
ombyges til 2,2-2,7 med 150-200Hk

spjældhuse og MS skal der til
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

Kaas skrev:Det er dæleme nemt.

Hvilken version har du?

Jeg har lavet det nogle gange efterhånden på MS1 2.2. Det jeg har gjort er som følgende:

1) Fjern den midterste lys diode (D18)
2) Fjern den 1 k.ohm base modstand (R26)
3) Lod en ny 1 k.ohm modstand på ventre side af hvor R26 sad, og den anden ende til X2 på den store IC
4) Lod en 1 k.ohm imellem pin 28 og 36 (på bagsiden)
5) Lod en ledning imellem minus benet på hvor D18 sad, og lod den anden ende på den modstand som sidder imellem pin 28 og 36. Ledningen skal være imellem selve modstanden og pin 36. (på bagsiden)

Og så andre megatune til tacho output.

Pin 36 (brun ledning) skal ind i din omdr tæller signal.


Lasse;
Se dit diagram.(det her er nemligt nemmere!!)
Pin9 er tacho out. Du har den allerede, det hele er onboard på dit print.....;-)
Autometeren kan muligvist have behov for en pullup til 12v.(modelafhængigt) I så fald forbinder du en modstand (1kohm)mellem autometerens indgang og 12volt forsyning.

Se evt her hvis du har fået det smidt væk: http://www.boost-it.dk/default.asp?page=2
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#8 Indlæg af Kaas »

Spar-mig skrev:
Kaas skrev:Ja, hvis du kører med almindelig strømfordeler samt tændings modul og tændspole.

Hvis du kender en der kan lodde bare en lille smule, så er min guide nu altså nem nok. Hvor bor du?


Kan du købes til at lave sådan og lidt andre modifikationer på sådan et print


Jo da, bare det er MS1 2.2, jeg har ikke rodet med de nyere endnu.

Henrik har dog meget mere erfaring med alle modeller.

Hvad havde du da ellers i tankerne?
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Spar-mig
Nyt Medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 24 sep 2007, 22:29

#9 Indlæg af Spar-mig »

Kaas skrev:
Spar-mig skrev:
Kaas skrev:Ja, hvis du kører med almindelig strømfordeler samt tændings modul og tændspole.

Hvis du kender en der kan lodde bare en lille smule, så er min guide nu altså nem nok. Hvor bor du?


Kan du købes til at lave sådan og lidt andre modifikationer på sådan et print


Jo da, bare det er MS1 2.2, jeg har ikke rodet med de nyere endnu.

Henrik har dog meget mere erfaring med alle modeller.

Hvad havde du da ellers i tankerne?


PM sendt
manta b 2,0s http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=106818
ombyges til 2,2-2,7 med 150-200Hk

spjældhuse og MS skal der til
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#10 Indlæg af Blob »

Hej Lasse

Fik du det til at virke?

Står nemlig selv og mangler omdr.signal til mit autometerur. Så ville bare lige høre om det var en succes med den 1kohm?

Jakob
Besvar