Hej
Jeg har en 4agze (165hk modellen) jeg er ved at bygge om til turbo. Til jer der skulle have interesse for det, smider jeg en GT2860RS turbo på med 0.64 i A/R. Og planen er omkring 250hk, og 300hk ved "overboost".
Men mit konkrete spørgsmål lyder som følger:
Jeg har siddet og regnet på kompressionen, og i sin tid blev jeg anbefalet bare at købe en 2mm ståltoppakning, hvilket jeg gjorde... Men jeg har regnet mig frem til at kompressionen bliver omkring 8.2:1 og det mener jeg er en kende i underkanten til daglig kørsel. Jeg har derudover regnet mig frem til at jeg skal fjerne 0.2mm, så den konkrete toppaknings tykkelse bliver 1.8mm. Dette vil give en kompression på 8.5:1.
Derudover er det så vidt jeg ved ikke muligt at købe en 1.8mm toppakning til en 4ag(z)e motor
Men jeg vil nu gerne vide om det er ok at fjerne de 0.2mm fra motorblokken? Eller vil det give komplikationer med stempler osv.?
På forhånd tak
Lars
Sænkning af kompression (afslibning af motorblok)
Redaktør: Moderatorer
-
LarsV
- Nyt Medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 19 apr 2005, 21:35
- Kontakt:
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
det skal du ikke ligge søvnløs over. hverken hvis du vælger at gøre blok eller komp. lavere.
intet af det kommer til at gøre nogen forskel! det skulle da lige være at blok får en bedre pakflade... MVH søren
ps. dine knaster kommer nok til at bestemme mere, end nogen få tiende dele i teoretisk... kompression.
intet af det kommer til at gøre nogen forskel! det skulle da lige være at blok får en bedre pakflade... MVH søren
ps. dine knaster kommer nok til at bestemme mere, end nogen få tiende dele i teoretisk... kompression.
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
- RollaGTi
- Medlem
- Indlæg: 160
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
- Geografisk sted: Fyn, Svendborg
- Kontakt:
www.racezone.dk får nogle hjem i 1.85mm på onsdag.
-
LarsV
- Nyt Medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 19 apr 2005, 21:35
- Kontakt: