Megasquirt Reset'er

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Mc Mekanikeren
Medlem
Indlæg: 105
Tilmeldt: 18 maj 2006, 23:03
Geografisk sted: Randers Egnen

Megasquirt Reset'er

#1 Indlæg af Mc Mekanikeren »

Hejsa Forum.
Jeg kører med Ms på min Hyundai, boksen er hjemme bygget og har fungeret upåklageligt de sidste 4 måneder.
Det er en ms1 version 2.2
Den begyndte at resette får en 14 dages tid.
Fandt ud af det var en løs forbindelse på minus terminal på tændspolen, efter jeg fik rettet fejlen holdte den op (ja næsten da) den kommer periodisk igen dog langt fra så tit som før (kører dagligt små 100km i bilen, med måske 10 stk udsættere)
Skal måske tilføjes at Ms kun styre benzin, via takt signal fra minus på tændspolen.
Har ladet mig fortælle at der sidder en "dims" i Ms boksen til at opfange de evt. peaks der måtte komme og det højest sandsynligt er den som er blevet svækket.
Spørgsmålet er så om der er nogle her inde fra der kan af eller bekræfte den teori.?

På forhånd tak.
En gang med MegaSquirt, altid med MegaSquirt ;-)

E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#2 Indlæg af Kaas »

Du kunne jo prøve at ligge din msq og en log ud.

Har du prøvet at uploade en ny s19 fil til boksen?
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Mc Mekanikeren
Medlem
Indlæg: 105
Tilmeldt: 18 maj 2006, 23:03
Geografisk sted: Randers Egnen

Re:

#3 Indlæg af Mc Mekanikeren »

Har ikke prøvet at geninstallere firmwaren.
Vedhæftede filer
Hyundai_msq.zip
(5.53 KiB) Downloadet 329 gange
hyundai.xls
(185.9 KiB) Downloadet 322 gange
En gang med MegaSquirt, altid med MegaSquirt ;-)

E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#4 Indlæg af Kaas »

Nu har jeg lige set hurtig på din log. Jeg tror du døjer med stel støj. Du har nogle kurver der zig zag'er meget. Især dit tacho "omdr" over 2200 omdr, det kommer den med nogle store spring.

Jeg ville prøve at ligge ny s19 fil ned samt en ny msq og hvis du har en wideband lamda sonde, så få den kalibreret på ny. Og så tage en ny log.
Hvis det ikke hjælper, så er du nok nød til at gennemgå dine stel forbindelser samt dit triggerhjul, hvordan den sidder og hvilken type, og om den evt er blevet snavset eller hvordan.
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Besvar