Forrør på 1.6 turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

Forrør på 1.6 turbo

#1 Indlæg af 2fat2fly »

Har en 1.6 turbo motor der har ca200hk, den køre med 2,5" system som skulle være ok til max 240hk.
Skal hen og lave et nyt forrør og kun forrør, så ville der være noget at hente eller at tabe ved at lave det i 3" ?
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Du kan være heldig at turbo spooler lille smule hurtigere, men du kan også være uheldig at turbo løber løbsk(stigende ladetryk), alt efter hvor stor din WG er...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#3 Indlæg af 2fat2fly »

Finn T Pedersen skrev:Du kan også være uheldig at turbo løber løbsk(stigende ladetryk), alt efter hvor stor din WG er...


Det bare en intern WG i en hybridturbo som Bruno Hansen kalder den. Gider du forklare nærmere hvordan den kan gøre det når det bare forrøret man ændre ?
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#4 Indlæg af K-FINN »

Som jeg har oplevet på min egen bil...
Stigende ladetryk: Forrør bliver stører og dermed flower turbo bedre, endda så godt at den interne WG ikke kan lukke nok luft uf for og holde tryk nede.
Kendt problem på toyota 4efte orginal turbo motor hvis man montere De-kat.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke om det er forrøret der er restriktionen på din setup.

På min gamle 3ete turbo motor fik jeg hurtigere ladetryk, og lidt mere ladetryk, efter montering af stører udstødning..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar