Side 1 af 2
Ville det her gå? Opsætning til golf 2 8v'er
: 11 maj 2008, 17:43
af Mr_SDK
Hejsa... Jeg er igang med at bygge en "gammel" g60 motor i en golf 2'er.
Det jeg ville høre om var om denne her opsætning ville gå.
Rotrex C30-94
450 ml dyser høj ohms
200l extern benzinpumpe
Justerbar benzintryks regulator
Rallye golf intercooler
bananmanifold
268/276 Asymetric knast
2 std. metal topparkninger med stål mellemlægsplade
Hva str. udstødning og trykrør ville i forslå?
Nogle ting der kunne gøres bedere eller anderledes?
: 11 maj 2008, 17:57
af lqs
brug en toppakning i stedet, BURDE ikke være noget problem! MVH søren
: 11 maj 2008, 18:21
af Mr_SDK
Hvorfor kun 1 parkning? Vil gerne høre en forklaring/begrundelse?
: 11 maj 2008, 18:53
af HenrikGM
Vi kan vende den en omgang: Hvorfor vil du bruge 2 pakninger plus mellemlæg?
Det spørgsmål er noget mere interessant

: 11 maj 2008, 19:27
af Mr_SDK
For at sænke komp? Men jeg var først

: 11 maj 2008, 19:46
af K-FINN
Hvis du vælger den rigtig tykkelse toppakning(1 stk), så sænker du også kompression..
: 11 maj 2008, 19:52
af Mr_SDK
Ja men jeg har de 3 liggende

!! Men det vil sige at det ikke er godt med de topparkninger?
: 11 maj 2008, 20:33
af K-FINN
Har set flere indefor Vw kredse køre med denne opsæt.
Har en kammerat der kører med det på hans VR6 turbo, faktisk levere HGP deres kit med mellemlægs plade..
Så tror skam nok det skal fungere...
: 11 maj 2008, 20:41
af audi 80 1,8 turbo
Mr_SDK skrev:Ja men jeg har de 3 liggende

!! Men det vil sige at det ikke er godt med de topparkninger?
Hvis det er en G60 motor du har gang i... altså G60 stempler og G60 topstykke(bare lige for at være sikker på det) så er kompresionen altså ret så lav standard 8,0:1 (Med 1,8 mm tyk toppakning som en standard G60 toppakning er) kan ikke rigtig se pointen i at sænke den yderligere.... strandard G60 toppakning er stål toppakning som er hammer stærk.
Tommy
: 11 maj 2008, 21:12
af HenrikGM
Mr_SDK skrev:For at sænke komp? Men jeg var først

Det kan godt være du var først, men du vil sænke kompessionen på en allerede lavkomprimeret motor, og så er det jeg spørger hvorfor?
Jeg TROR du har hørt at man skal bruge to toppakninger når man monterer kompressor, og så ikke tænkt nærmere over hvorfor, derfor skriver jeg som jeg gør.
Pas på ikke du kommer så langt ned i komp. at motoren bliver doven. Kompressor eller ej.