Ville det her gå? Opsætning til golf 2 8v'er

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Mr_SDK
Nyt Medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 05 jan 2005, 21:08

Ville det her gå? Opsætning til golf 2 8v'er

#1 Indlæg af Mr_SDK »

Hejsa... Jeg er igang med at bygge en "gammel" g60 motor i en golf 2'er.

Det jeg ville høre om var om denne her opsætning ville gå.

Rotrex C30-94
450 ml dyser høj ohms
200l extern benzinpumpe
Justerbar benzintryks regulator
Rallye golf intercooler
bananmanifold
268/276 Asymetric knast
2 std. metal topparkninger med stål mellemlægsplade

Hva str. udstødning og trykrør ville i forslå?

Nogle ting der kunne gøres bedere eller anderledes?
Mitsubishi Outlander turbo - Bmw E30 under ombygning med tryk
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

brug en toppakning i stedet, BURDE ikke være noget problem! MVH søren
Mr_SDK
Nyt Medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 05 jan 2005, 21:08

#3 Indlæg af Mr_SDK »

Hvorfor kun 1 parkning? Vil gerne høre en forklaring/begrundelse?
Mitsubishi Outlander turbo - Bmw E30 under ombygning med tryk
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

Vi kan vende den en omgang: Hvorfor vil du bruge 2 pakninger plus mellemlæg?
Det spørgsmål er noget mere interessant ;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Mr_SDK
Nyt Medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 05 jan 2005, 21:08

#5 Indlæg af Mr_SDK »

For at sænke komp? Men jeg var først :P
Mitsubishi Outlander turbo - Bmw E30 under ombygning med tryk
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#6 Indlæg af K-FINN »

Hvis du vælger den rigtig tykkelse toppakning(1 stk), så sænker du også kompression..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Mr_SDK
Nyt Medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 05 jan 2005, 21:08

#7 Indlæg af Mr_SDK »

Ja men jeg har de 3 liggende :) !! Men det vil sige at det ikke er godt med de topparkninger?
Mitsubishi Outlander turbo - Bmw E30 under ombygning med tryk
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#8 Indlæg af K-FINN »

Har set flere indefor Vw kredse køre med denne opsæt.
Har en kammerat der kører med det på hans VR6 turbo, faktisk levere HGP deres kit med mellemlægs plade..
Så tror skam nok det skal fungere...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
audi 80 1,8 turbo
Medlem
Indlæg: 227
Tilmeldt: 10 jul 2005, 12:14
Geografisk sted: østjylland

#9 Indlæg af audi 80 1,8 turbo »

Mr_SDK skrev:Ja men jeg har de 3 liggende :) !! Men det vil sige at det ikke er godt med de topparkninger?


Hvis det er en G60 motor du har gang i... altså G60 stempler og G60 topstykke(bare lige for at være sikker på det) så er kompresionen altså ret så lav standard 8,0:1 (Med 1,8 mm tyk toppakning som en standard G60 toppakning er) kan ikke rigtig se pointen i at sænke den yderligere.... strandard G60 toppakning er stål toppakning som er hammer stærk.

Tommy
første gear er for biler uden moment
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#10 Indlæg af HenrikGM »

Mr_SDK skrev:For at sænke komp? Men jeg var først :P


Det kan godt være du var først, men du vil sænke kompessionen på en allerede lavkomprimeret motor, og så er det jeg spørger hvorfor?

Jeg TROR du har hørt at man skal bruge to toppakninger når man monterer kompressor, og så ikke tænkt nærmere over hvorfor, derfor skriver jeg som jeg gør.

Pas på ikke du kommer så langt ned i komp. at motoren bliver doven. Kompressor eller ej.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar