Ændring af kompression på turboladet bil?
: 09 maj 2008, 13:03
Hejsa,
Basalt set er min motor magen til dem de bruger i Punto GT. Dog er standardkompression i en Uno Turbo 1,4 8V som min på 7,7:1 og på en Punto GT (Mk3) er den 9:1
Ændringerne ligger primært i topstykket, efter hvad jeg har kunnet finde ud af.
Det jeg tænker og har talt med et par stykker om, er at de primære ting jeg skal bekymre mig om i den forbindelse, er at være knap så aggressiv med tændingen og sænke ladetrykket.
Men jeg vil da mene at jeg umiddelbart burde kunne lave de samme Hk som jeg kunne før, eller er der andre ting jeg bør se nærmere på?
.
Basalt set er min motor magen til dem de bruger i Punto GT. Dog er standardkompression i en Uno Turbo 1,4 8V som min på 7,7:1 og på en Punto GT (Mk3) er den 9:1
Ændringerne ligger primært i topstykket, efter hvad jeg har kunnet finde ud af.
Det jeg tænker og har talt med et par stykker om, er at de primære ting jeg skal bekymre mig om i den forbindelse, er at være knap så aggressiv med tændingen og sænke ladetrykket.
Men jeg vil da mene at jeg umiddelbart burde kunne lave de samme Hk som jeg kunne før, eller er der andre ting jeg bør se nærmere på?
.