Hejsa,
Basalt set er min motor magen til dem de bruger i Punto GT. Dog er standardkompression i en Uno Turbo 1,4 8V som min på 7,7:1 og på en Punto GT (Mk3) er den 9:1
Ændringerne ligger primært i topstykket, efter hvad jeg har kunnet finde ud af.
Det jeg tænker og har talt med et par stykker om, er at de primære ting jeg skal bekymre mig om i den forbindelse, er at være knap så aggressiv med tændingen og sænke ladetrykket.
Men jeg vil da mene at jeg umiddelbart burde kunne lave de samme Hk som jeg kunne før, eller er der andre ting jeg bør se nærmere på?
.
Ændring af kompression på turboladet bil?
Redaktør: Moderatorer
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
En af de helt store dræbere er modtryk + høj kompression.
Mere ladetryk i den sammenhæng giver typisk endnu højere modtryk=værre situation.
Som jeg forstår det, så vil du tryklade en 9:1 motor, og hvis manifolde og turbo eller er rimeligt dimensioneret, så er der fint mulighed for gode litereffekter. Hvis du har toppen af alligevel så kan du måske med fordel se på hvor meget squish der egentligt er, evt justere lidt på det.
Mere ladetryk i den sammenhæng giver typisk endnu højere modtryk=værre situation.
Som jeg forstår det, så vil du tryklade en 9:1 motor, og hvis manifolde og turbo eller er rimeligt dimensioneret, så er der fint mulighed for gode litereffekter. Hvis du har toppen af alligevel så kan du måske med fordel se på hvor meget squish der egentligt er, evt justere lidt på det.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
Den nye top er først på vej hjem fra England nu, men jeg der efter har jeg så begge toppe at kunne lure lidt på inden montering.
Det eneste der ændres er toppen, resten er samme setup som jeg lavede 234Hk på ved sidste måling, dog kører jeg så med Omex 600 nu i stedet for EFI Euro 1 og de få kilometer vi nåede at køre med Omex'en føltes meget lovende i forhold til EFI'en..
Jeg har planer om at lave nye manifolde, både ind og ud, på et senere tidspunkt.
.
Det eneste der ændres er toppen, resten er samme setup som jeg lavede 234Hk på ved sidste måling, dog kører jeg så med Omex 600 nu i stedet for EFI Euro 1 og de få kilometer vi nåede at køre med Omex'en føltes meget lovende i forhold til EFI'en..
Jeg har planer om at lave nye manifolde, både ind og ud, på et senere tidspunkt.
.
