røg fra diesel.. ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

røg fra diesel.. ?

#1 Indlæg af fraguzz »

jeg har lige monteret størrer intercooler og anden kølerblæsere så jeg sad og gassede op for at få temp op for at blæserne til at køre! nu er det bare at bilen pludselig begynder at ryge fra udstødningen som var der gået en toppakning.. jeg mærkede på intercooleren som man knap kunne rører ved så varm var den, kan dette resultere i denne røgudvikling.
Diesel!
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#2 Indlæg af Runesm »

Der er sgu noget galt.
En intercooler på en TD'er som du bare holder og gasser op skal ikke blive sønderligt varm.

Hvilken TD er det, og hvilken farve har røgen?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

#3 Indlæg af fraguzz »

hmm 1,3multijet fra 2005.. hmm det er vel nok snare damp.. måske udstødningen har haft en masse kondens den har stået stille i LAAANNGG tid.

den er standard pånær intercooleren... men aligevel kan den blive så varm! ej man kan godt røre ved den men den er sku varm! den sidder forresten lige op og ned af radiatoren!
Diesel!
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#4 Indlæg af Runesm »

Hvis det var mig ville jeg tjekke om den havde brugt noget vand eller olie mens du har stået og gasset op, og så ellers rullet en tur i den.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#5 Indlæg af duckstar »

Jeg skifte turbo på min Punto sidste sommer. Da jeg var færdig lod jeg bilen stå i tomgang mens jeg ventede på termostaten åbnede, så den kunne blive ordentligt udluftet. Efter få minutter begyndte det at vælte ud med en halvforbrændt, olieagtig tåge der lugtede slemt. Jeg var straks i vilrede, men efter "tvang" fra Ferrarikiller kørte jeg en tur ud af ring 4 og lod den trække lidt omdrejninger og ladetryk.

Da jeg kom tilbage var det brændt af og den røg ikke mere. Mon ikke det er noget ala det samme med din - oliehinde i trykrør, olierester i motoren osv. Så vidt jeg ved har den stået stille ret længe, og har ligget på hovedet og fået formentligt både vand og olie i cylindrene..?
Vh. Anders
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

#6 Indlæg af fraguzz »

jov det er også det jeg tror det var.. den gør det ikke mere. så det er fint nu tror jeg..

det undrede mig bare den høje indsugningsluft bla..
Diesel!
Besvar