Hvilken kabeltype skal jeg bruge til MS?

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

Hvilken kabeltype skal jeg bruge til MS?

#1 Indlæg af Blob »

Hej Derude.

Jeg har efterhånden fået alle mine elektriske komponenter placeret fysisk, så jeg er ved at være klar til monterer ledninger.

Der vil jeg gerne lige have et par råd vedr. kabeltype,dimension og støj. Nogen der har oplevet problemer med køre dyse-signalér og andre signaler i samme kabel?
Er der nogle kabler der skal være skærmet?
Skal jeg køre hver enkelt komponent i særskildt kabel, eller kan jeg lave det i "løse ledninger" som jeg pakker pænt ind i plast-rør?

Jeg har lige et par spørgsmål signalet til tændingsmodulet. Jeg har et dobbelt tændingsmodul, samt en dobbelt spole. På MS-boksen har jeg spark A til F. Skal jeg bare koble modulet på A og B?
Mvh Jakob
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Her er et link til dimensionering af ledninger.
http://saabsupplier.com/std/docs/1859.pdf

Jeg personligt ville undgå et multileder kabel, da det er stift og besværligt at arbejde med.
Enkelt ledere der kan tåle de påvirkninger, der er i et motorrum er at foretrække. Self. pænt pakket ind og ordentligt fastgjort.

Generelt må signal kabler ikke være for tæt på støj kilder.
DVS. undgå at trække lednings nettet for tæt på starter, generator, tændspole, og tændkabler.

Krumtapsgiver, og TPS er mest følsomme.
Så her kan et skærmet kabel, eller snoede ledninger. Være en løsning.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#3 Indlæg af duckstar »

Da jeg kørte med MS på min tidligere Uno brugte jeg det originale ledningsnet så langt det var muligt. Men til boksen, cirka 1,5 meter ind i kabinen og de sensorer min orig. styring ikke havde, brugte jeg helt almindelig lampeledning trukket i silikone. Det er blødt, medgørligt og modstandsdygtigt overfor varme.

Men igen, så er det alt det her med signalforstyrrelser, som jeg dog ikke havde. MS montering er trail and error, så go ahead ;)
Senest rettet af duckstar 19 apr 2008, 09:06, rettet i alt 1 gang.
Vh. Anders
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#4 Indlæg af Blob »

Hej Morten

Mange tak for hjælpen.

Er der nogle som har et bud på, hvor mange Amp. en dyse bruger?

Mvh Jakob
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

Blob skrev:
Er der nogle som har et bud på, hvor mange Amp. en dyse bruger?

Mvh Jakob


Ja, Ohms lov... :wink:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#6 Indlæg af Blob »

Ja ja okay, godt tænkt :D

Henrik. På hvilke ben skal jeg montere det dobbelte tændingsmodul? A og B eller?

Mvh Jakob
Besvar