Hej Derude.
Jeg har efterhånden fået alle mine elektriske komponenter placeret fysisk, så jeg er ved at være klar til monterer ledninger.
Der vil jeg gerne lige have et par råd vedr. kabeltype,dimension og støj. Nogen der har oplevet problemer med køre dyse-signalér og andre signaler i samme kabel?
Er der nogle kabler der skal være skærmet?
Skal jeg køre hver enkelt komponent i særskildt kabel, eller kan jeg lave det i "løse ledninger" som jeg pakker pænt ind i plast-rør?
Jeg har lige et par spørgsmål signalet til tændingsmodulet. Jeg har et dobbelt tændingsmodul, samt en dobbelt spole. På MS-boksen har jeg spark A til F. Skal jeg bare koble modulet på A og B?
Mvh Jakob
Hvilken kabeltype skal jeg bruge til MS?
Redaktør: Moderatorer
- Blob
- Senior Medlem
- Indlæg: 409
- Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
- Geografisk sted: Randers
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Her er et link til dimensionering af ledninger.
http://saabsupplier.com/std/docs/1859.pdf
Jeg personligt ville undgå et multileder kabel, da det er stift og besværligt at arbejde med.
Enkelt ledere der kan tåle de påvirkninger, der er i et motorrum er at foretrække. Self. pænt pakket ind og ordentligt fastgjort.
Generelt må signal kabler ikke være for tæt på støj kilder.
DVS. undgå at trække lednings nettet for tæt på starter, generator, tændspole, og tændkabler.
Krumtapsgiver, og TPS er mest følsomme.
Så her kan et skærmet kabel, eller snoede ledninger. Være en løsning.
MVH
Morten
http://saabsupplier.com/std/docs/1859.pdf
Jeg personligt ville undgå et multileder kabel, da det er stift og besværligt at arbejde med.
Enkelt ledere der kan tåle de påvirkninger, der er i et motorrum er at foretrække. Self. pænt pakket ind og ordentligt fastgjort.
Generelt må signal kabler ikke være for tæt på støj kilder.
DVS. undgå at trække lednings nettet for tæt på starter, generator, tændspole, og tændkabler.
Krumtapsgiver, og TPS er mest følsomme.
Så her kan et skærmet kabel, eller snoede ledninger. Være en løsning.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Da jeg kørte med MS på min tidligere Uno brugte jeg det originale ledningsnet så langt det var muligt. Men til boksen, cirka 1,5 meter ind i kabinen og de sensorer min orig. styring ikke havde, brugte jeg helt almindelig lampeledning trukket i silikone. Det er blødt, medgørligt og modstandsdygtigt overfor varme.
Men igen, så er det alt det her med signalforstyrrelser, som jeg dog ikke havde. MS montering er trail and error, så go ahead
Men igen, så er det alt det her med signalforstyrrelser, som jeg dog ikke havde. MS montering er trail and error, så go ahead
Senest rettet af duckstar 19 apr 2008, 09:06, rettet i alt 1 gang.
Vh. Anders
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Blob skrev:
Er der nogle som har et bud på, hvor mange Amp. en dyse bruger?
Mvh Jakob
Ja, Ohms lov...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!