Hc ppm Vol forklar:-)

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Jack
Mester Medlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Hc ppm Vol forklar:-)

#1 Indlæg af Jack »

Hey skal have min corolla til syn med mit 20v motor, og ville lige tjekke CO. Alt var fint men er lidt overrasket over Hc'en ligger så højt. Mener altid og have hørt hc enten var uforbrændt olie eller benz. Men den bruger intet olie og ville ikke mene den får for meget benzin. Nogle der kan forklare nærmere? Og evt har en ide til hvad der er galt?
(1.6 20v blacktop)
Billede
/Jack
Nissan 200sx S14a
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#2 Indlæg af Runesm »

HC PPM er uforbrændte benzinpartikler;
HC = Benzin
PPM = Particles per minute
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#3 Indlæg af -Pedersen- »

Køre den med en moddet boks, org eller MS ?

Mvh
Jack
Mester Medlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

#4 Indlæg af Jack »

-Pedersen- skrev:Køre den med en moddet boks, org eller MS ?

Mvh

MS extra fra turbomotor...
/Jack
Nissan 200sx S14a
Dalen
Medlem
Indlæg: 106
Tilmeldt: 15 feb 2007, 23:02
Geografisk sted: Norge

#5 Indlæg af Dalen »

HC = hydro carbon, = bensin/olje. I dette tilfelle litt for fet blanding kanske..? går kanskje gjennom viss du justerer ned blandinga til litt magrere på tomgang..

ppm = parts per million
Normal kjemisk betegnelse.
Peugeot 405 SRI 2.0 turbo
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

Hvordan kører den i tomgang?
Har den udsættere?

Prøv at hæve tomgangs omdrejningerne, og giv den noget mere benzin.
Tændings tidspunktet kan også have nogen indflydelse.
Man kan også prøve at øge gnistgabet på tændrørene.

For magert kan give udsættere og et større HC tal.
Skarpe knastaksler lige så.

Ps.
En dyse der er beskidt, dvs ikke fordeler benzinen korrekt, kan også give et problem.


MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Jack
Mester Medlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

#7 Indlæg af Jack »

Morten VJ skrev:Hvordan kører den i tomgang?
Har den udsættere?

Prøv at hæve tomgangs omdrejningerne, og giv den noget mere benzin.
Tændings tidspunktet kan også have nogen indflydelse.
Man kan også prøve at øge gnistgabet på tændrørene.

For magert kan give udsættere og et større HC tal.
Skarpe knastaksler lige så.

Ps.
En dyse der er beskidt, dvs ikke fordeler benzinen korrekt, kan også give et problem.


MVH

Morten


Den går meget jævnt på godt og vel 900omd i tomgang(så skal vel ikke op i omd!?!) Den ligger og ruller minimalt på de 900omd.
Må prøve og rode lidt med og give den både mere eller mindre benzin og se. Men må jo dårligt komme meget op med co når den nu skal til syn.
Ay caramba lyder som en jungle hvis jeg skal forsøge mig med tændingen også:-)

Ang en dyse der er beskid kan man vel prøve og tage en cyl fra af gangen og se balancen der!?


Dalen, der er ikke kat på, så kan ikke være meget for højt den er i co vil jeg mene...
/Jack
Nissan 200sx S14a
cb
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 06 sep 2003, 21:48
Geografisk sted: Midtjylland

#8 Indlæg af cb »

det er ikke noget at bruge tid på


til syn ser man kun på CO og lambda (hvis med kat)
Besvar