blow off plasering

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
tuning 4ever
Nyt Medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 20 mar 2008, 19:22

blow off plasering

#1 Indlæg af tuning 4ever »

hej

ville høre om hvor det ville være bedst at sætte en hks blow off?


mvh lars
Brugeravatar
zoolander
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
Geografisk sted: midt jylland

#2 Indlæg af zoolander »

før gasspjældet ville være en god ide
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

Re: blow off plasering

#3 Indlæg af John Sahl »

Det er ikke til din egen bil, vel?

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
tuning 4ever
Nyt Medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 20 mar 2008, 19:22

#4 Indlæg af tuning 4ever »

jo til når jeg kommer så langt.
Brugeravatar
bp.gass
Medlem
Indlæg: 137
Tilmeldt: 19 feb 2007, 14:56

#5 Indlæg af bp.gass »

Inden IC da du så ikke bruger energi på at køle luft der bare bliver lukket ud i det fri...
Hvis ting skal gøres rigtigt, så gør det selv...
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#6 Indlæg af Blob »

Jeg er lige med på en lytter.

Det kan måske være en idé, at montere den inden ICén. Men er det ikke en meget lille forskel det vil gøre, om det er før eller efter?

Jakob
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#7 Indlæg af grydesvamp »

bp.gass skrev:Inden IC da du så ikke bruger energi på at køle luft der bare bliver lukket ud i det fri...


og hvilken energi er det du hentyder til ? :reading: :grin:


emnet har været oppe og vende flere gange før (søg!) og uden at ligge hovedet på blokken vil jeg mene at du ingen mærkbar forskel vil få uanset om du montere den ved din turbo eller ved dit gasspjæld eller sågar midt på.. så lav det som du gerne vil ha det eller kig evt hvordan andre har gjort det.
Fri bane fuld hane! :-)
Brugeravatar
bp.gass
Medlem
Indlæg: 137
Tilmeldt: 19 feb 2007, 14:56

#8 Indlæg af bp.gass »

Her tænker jeg hovedsageligt på den energi der bruges på at køle luften... Hvor meget det betyder ved jeg ikke?
Hvis ting skal gøres rigtigt, så gør det selv...
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#9 Indlæg af klyfax »

bp.gass skrev:Her tænker jeg hovedsageligt på den energi der bruges på at køle luften... Hvor meget det betyder ved jeg ikke?


Altså hvis man køre med Luft til luft, altså en Intercooler, så er den energi jo gratis, og køre du med Vand til luft køler altså chargecooler, så bruger du jo stadige energi på vandpumpen, med mindre man laver en anordning der slukker pumpen hvergang speederen slippes ;)
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
bp.gass
Medlem
Indlæg: 137
Tilmeldt: 19 feb 2007, 14:56

#10 Indlæg af bp.gass »

Selvom luft til luft kører på gratis energi, skal det jo stadig optages af IC'en. Hvis den varme luft så ikke presses igennem IC'en for en kort periode, køler det IC'ens yderside mere og den ekstra energi har man så til rådighed når man igen træder på speederen...
Jeg ved ikke om det er forståeligt, men det er hvad jeg har læst mig frem til og jeg finder det logisk nok i mit hoved, men om det passer ved jeg ikke :damn:
Hvis ting skal gøres rigtigt, så gør det selv...
Besvar