tecGT motorstyring

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
b.s.lerche
Indlæg: 12
Tilmeldt: 21 sep 2007, 13:44

tecGT motorstyring

#1 Indlæg af b.s.lerche »

_Hey folkens. og god weekend...
vil lige høre ad, om der ikke er nogen her inde som har tecgt motorstyring på ders bil...! har nemlig lige lidt spørgsmål så... har problemer med at få forbindelse mellem pc og box.... noget bestemt som kan være i vejen...?
og når jeg drejer nøglen, giver den et ordentlig bum, hvad kan det var tegn på der lige skal rettes, når der engang kommer forbindelse imellem box og pc igen....?
på forhånd tak...!
Jamen lige kort..!
Står med en masse spørgsmål om mit motorstyring som jeg håber der er nogle eksperter her på siden som har råd til..!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

TEC...gt?
er det tec1 tec2 tec3? eller er det noget HELT ANDET?
MVH søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#3 Indlæg af HenrikGM »

lqs skrev:TEC...gt?
er det tec1 tec2 tec3? eller er det noget HELT ANDET?
MVH søren


Tror det er denne han mener:
http://www.distributorless.com/products/tecgt.php

Hvadsørensøren, er du ikke opdateret på TECområdet? ;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Dalen
Medlem
Indlæg: 106
Tilmeldt: 15 feb 2007, 23:02
Geografisk sted: Norge

#4 Indlæg af Dalen »

Jeg kjører med TecGT.
Har du prøvd å laste ned nyeste firmwaren og softwaren så du er sikker på at pc og ecu jobber sammen?

Og har du vært i options i WintTec og satt opp den comporten du bruker på pc'n..? Det ser du i "enhetsbehandling" i windows når kabelen er kobla i mener jeg..
Peugeot 405 SRI 2.0 turbo
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

har du selv lagt program ind samt monteret TEC anlægget på din bil? med den PC du bruger nu? eller? der skal flere fakta på bordet for at det er til at hjælpe dig! MVH søren
b.s.lerche
Indlæg: 12
Tilmeldt: 21 sep 2007, 13:44

#6 Indlæg af b.s.lerche »

Dalen--< jamen nu har jeg fået fundet ud af at skaffe forbindelse til boxen, osv hver gang...nu kommer problemet som så har drillet resten af ugen, hvad det er der gør jeg ikke kan få liv i den. det virker lidt som om, den kun kan finde ud af at sige et stort BUM, og lidt som om den ikke rigtig kan dreje rundt i motoren/tage ordentlig med omdrejninger. når man drejer nøglen, er det som om den møder hår modstand af og til, og som om den nærmest prøver at skubbe sig selv baglæns rundt i motoren.. det eneste den kan er at sige bum...!
og skulle ellers mene, de indtastede ting er ok, da det er hvad jeg har fået af ide fra bo(westspeed) omkring det info den rundt regnet skal have for at kan starte. meeeeen nop, virker langt fra som om det er nok...!
håber nogen af jer har en løsning....!

og ja, det er hjemme computeren, og jeg har selv lavet/samlet det nye motorledningsnet her hjemme...!
Jamen lige kort..!
Står med en masse spørgsmål om mit motorstyring som jeg håber der er nogle eksperter her på siden som har råd til..!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#7 Indlæg af lqs »

dit top/nulpunkt er ikke hvor det burde være.... dvs du prøver at starte motoren med alt for meget fortænding... mit bud! MVH søren
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#8 Indlæg af John Sahl »

lqs skrev:dit top/nulpunkt er ikke hvor det burde være.... dvs du prøver at starte motoren med alt for meget fortænding... mit bud! MVH søren


b.s.lerche's beskrivelse lyder sgu faktisk meget godt som mit eget problem lige nu, så jeg lytter lige med her!

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
b.s.lerche
Indlæg: 12
Tilmeldt: 21 sep 2007, 13:44

#9 Indlæg af b.s.lerche »

så er problemet læst.... før stod tændingen til at tænde på tand 11, det skulle så lige være tand 20 i stedet, og tøf tøf så startede den... og ja, 1 time efterhade jeg fået den kørt nogenlunde ind, den arbejder nu ok, selv om det næsten er std, og kun en midlertidig motor...!
Jamen lige kort..!
Står med en masse spørgsmål om mit motorstyring som jeg håber der er nogle eksperter her på siden som har råd til..!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#10 Indlæg af lqs »

glad for at kunne hjælpe. MVH søren
ps. fortæl lidt om bilen/motoren/hvad den skal bruges til.
Besvar