Wideband sammen med ms?

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Tobisen
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 17 mar 2007, 11:14

Wideband sammen med ms?

#1 Indlæg af Tobisen »

Er der nogen der har styr på hvordan jeg skal sætte min innovate xd16 op til ms?
Jeg har været inde og prøve at sætte den udgang jeg har kørt over i msén op til at være linær fra 0,1v-5v, men det ser ikke rigtig ud til at virke...
Der er også sket en mærkelig ting med uret til sonden, efter jeg har haft computeren til!
Den viser godt nok ca 20% o2 inden jeg starter motoren op, men når den er startet, viser den mellem 4 og 5!
Det kan jo ikke passe en meter!
Det skete efter jeg have computeren på! Hva pokker kan jeg ha lavet galt?
King of wheelies:)
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#2 Indlæg af Havneren »

Hej Torben (Tror sjovt nok du hedder torben - Ved ikke hvorfor!)...

Du har koblet den ene kanal til dit ur og den anden kanal til MS ikke?

MS kanalen sætter du op så den er linier mellem 0 - 5Volt. MS skal så sættes op til den type signal også. Tidligere skulle man ind i en af .ini filerne og rette lidt - Der var dengang en defauld LC1(Det samme som xd1) indstilling som man kunne vælge til det.

Mht. uret er jeg i tvivl om det skal have et liniert signal mellem 0-5 volt eller mellem 0-1 volt... Vil tro mellem 0-5volt.

Tjek at begge kanaler er justeret korrekt.

Sørg for at kallibreringen af sonden er korrekt. Lad cyklen stå over natten evt. og kallibrer så. Alternativt fuld gas, benzin væk, Ca. 1 min på starter...
Tobisen
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 17 mar 2007, 11:14

#3 Indlæg af Tobisen »

Du har så ret i mit navn:)
Jeg har ikke brugt nogen kanal til uret, det sidder bare på boksen gennem et jackstik!
Jeg er nok ude i, jeg skal gøre et forsøg på at lokke dig forbi igen...
Er du til at overtale?
King of wheelies:)
Brian-HKD
Medlem
Indlæg: 124
Tilmeldt: 07 mar 2006, 20:58

#4 Indlæg af Brian-HKD »

XD16 kører med et serielt data signal og har altså ikke noget med 0-5 v analog udgangene at gøre.

Jeg tror bare at din kalibrering af LC1'eren er røget, så du skal lige kalibrere den igen.
Tobisen
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 17 mar 2007, 11:14

#5 Indlæg af Tobisen »

Er det noget du kan huske hvordan man gør?
Jeg syntes kun jeg kan læse mig til, den gør det selv når den starter op...
King of wheelies:)
Brian-HKD
Medlem
Indlæg: 124
Tilmeldt: 07 mar 2006, 20:58

#6 Indlæg af Brian-HKD »

Du kan gøre følgende:
1. Kør med 4000 rpm i 3. gear
2. Drej nøglen et hak, så du tager tændingen fra bilen, samtidig med at du giver fuld gas.
3. Lad den rulle af i fart i ca. 10 sekunder, stadigvæk med speeder i bund og med motoren stoppet.
4. Kør herefter ind til siden (Uden at sætte tænding på bilen)
5. Tryk 3 gange hurtigt efter hinanden på "control" knappen på din XD-16 og den burde nu blinke CAL. Tryk nu en gang mere på Control knappen og den vil nu kalibere din LC-1.

Du kan også i step 5 i stedet slukke for din LC-1. Gå ud og hive stikket fra imellem sonde og LC-1 og så sætte power på din LC-1 igen. Vent 10 sekunder og sluk så for LC-1 og så tilslutter du sonden igen og sætter power på LC-1.
Nu vil den lave en heater calibration også og derefter laver den free air calibration.

Den første metode jeg beskrev laver kun en Free Air Calibration.
Tobisen
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 17 mar 2007, 11:14

#7 Indlæg af Tobisen »

Det er hermed prøvet, uden resultat...
Hvordan er opsætningen af LMéns analog udgang, når den skal bruges i MS?
King of wheelies:)
Tobisen
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 17 mar 2007, 11:14

#8 Indlæg af Tobisen »

Jeg har løst problemet!
Der var gået ged i hvilket brændstof den skulle måle på...
Jeg har godt nok stadig ikke afr med i megatune....
King of wheelies:)
Besvar