KKK turbo bruger olie
Redaktør: Moderatorer
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
KKK turbo bruger olie
Har en turbo fra et projekt hvor den smed olie i udstødningen, skildte den af men kan ikke rigtig se nogen fejl.
Den ene ring er åben og den anden lukket sammen, er der ikke rigtigt nok ?
Den ene ring er åben og den anden lukket sammen, er der ikke rigtigt nok ?
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Ravnen skrev:KKK'eren er MEGET følsom med olieafløbet, hvordan ser dit ud?
Det var lavet rigtig dårligt med flere skarpe knæk, jeg skaffede en anden turbo til dem og den gjorde det samme, så det blev afmonteret.
Den sidste turbo køre så på en traktor nu uden problemer, derfor jeg havde mistanke til det kunne være deres olie afløb der var dårligt.
Men har den så nået at tag skade ?
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
2fat2fly skrev:Ravnen skrev:KKK'eren er MEGET følsom med olieafløbet, hvordan ser dit ud?
Det var lavet rigtig dårligt med flere skarpe knæk, jeg skaffede en anden turbo til dem og den gjorde det samme, så det blev afmonteret.
Den sidste turbo køre så på en traktor nu uden problemer, derfor jeg havde mistanke til det kunne være deres olie afløb der var dårligt.
Men har den så nået at tag skade ?
Lav afløbet ordentligt, Dvs. 20mm+ uden for mange knæk og for lille hældning, problemet er at tætningsringene ikke kan holde tæt ved vakum og derfor lukker olien forbi, hvis den holder op med at ryge derefter så er der ingen skade sket...
corvus terrae terror...

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Nåeh okay. For har nemlig før hørt om det, specielt når folk bygger turboer på bobler. Så sætter de karburatoren så turboen skal suge igennem den. Så er der pludselig op imod 0,8 bars vacuum, og så begynder de at bruge meget olie.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Ravnen skrev:2fat2fly skrev:Ravnen skrev:KKK'eren er MEGET følsom med olieafløbet, hvordan ser dit ud?
Det var lavet rigtig dårligt med flere skarpe knæk, jeg skaffede en anden turbo til dem og den gjorde det samme, så det blev afmonteret.
Den sidste turbo køre så på en traktor nu uden problemer, derfor jeg havde mistanke til det kunne være deres olie afløb der var dårligt.
Men har den så nået at tag skade ?
Lav afløbet ordentligt, Dvs. 20mm+ uden for mange knæk og for lille hældning, problemet er at tætningsringene ikke kan holde tæt ved vakum og derfor lukker olien forbi, hvis den holder op med at ryge derefter så er der ingen skade sket...
Har sådan en K16 turbo hvor der er monteret en slange-studs ud af retur løbet.. Men udvendig diameter er kun 15 mm.. Du mener ikke at det er nok? Har standard siddet monteret på noget iveco turbo dims..
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
Som sagt, er de latterligt følsomme, der hvor jeg vil hen er at hvis der er et problem, så gå; større, ret ud og højre op med banditten, hvis der ikke er et problem med 15 mm så er det jo fint...
corvus terrae terror...

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
- Ferrari Killer
- Senior Medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23
Ravnen skrev: så gå større, ret ud og højre op med banditten,
Hmmm - hvad tænker du præcist på her Ravnen...?
V.H.
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs