KKK turbo bruger olie

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

KKK turbo bruger olie

#1 Indlæg af 2fat2fly »

Har en turbo fra et projekt hvor den smed olie i udstødningen, skildte den af men kan ikke rigtig se nogen fejl.
Den ene ring er åben og den anden lukket sammen, er der ikke rigtigt nok ?
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#2 Indlæg af Ravnen »

KKK'eren er MEGET følsom med olieafløbet, hvordan ser dit ud?
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#3 Indlæg af 2fat2fly »

Ravnen skrev:KKK'eren er MEGET følsom med olieafløbet, hvordan ser dit ud?

Det var lavet rigtig dårligt med flere skarpe knæk, jeg skaffede en anden turbo til dem og den gjorde det samme, så det blev afmonteret.
Den sidste turbo køre så på en traktor nu uden problemer, derfor jeg havde mistanke til det kunne være deres olie afløb der var dårligt.

Men har den så nået at tag skade ?
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#4 Indlæg af Ravnen »

2fat2fly skrev:
Ravnen skrev:KKK'eren er MEGET følsom med olieafløbet, hvordan ser dit ud?

Det var lavet rigtig dårligt med flere skarpe knæk, jeg skaffede en anden turbo til dem og den gjorde det samme, så det blev afmonteret.
Den sidste turbo køre så på en traktor nu uden problemer, derfor jeg havde mistanke til det kunne være deres olie afløb der var dårligt.

Men har den så nået at tag skade ?


Lav afløbet ordentligt, Dvs. 20mm+ uden for mange knæk og for lille hældning, problemet er at tætningsringene ikke kan holde tæt ved vakum og derfor lukker olien forbi, hvis den holder op med at ryge derefter så er der ingen skade sket...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#5 Indlæg af Runesm »

Holde tæt ved vacuum? Så skal gasspjældet jo sidde før turboen.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#6 Indlæg af Ravnen »

I tomgang og ved speederslip, kald det hvad du vil...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#7 Indlæg af Runesm »

Nåeh okay. For har nemlig før hørt om det, specielt når folk bygger turboer på bobler. Så sætter de karburatoren så turboen skal suge igennem den. Så er der pludselig op imod 0,8 bars vacuum, og så begynder de at bruge meget olie.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#8 Indlæg af Zorak »

Ravnen skrev:
2fat2fly skrev:
Ravnen skrev:KKK'eren er MEGET følsom med olieafløbet, hvordan ser dit ud?

Det var lavet rigtig dårligt med flere skarpe knæk, jeg skaffede en anden turbo til dem og den gjorde det samme, så det blev afmonteret.
Den sidste turbo køre så på en traktor nu uden problemer, derfor jeg havde mistanke til det kunne være deres olie afløb der var dårligt.

Men har den så nået at tag skade ?


Lav afløbet ordentligt, Dvs. 20mm+ uden for mange knæk og for lille hældning, problemet er at tætningsringene ikke kan holde tæt ved vakum og derfor lukker olien forbi, hvis den holder op med at ryge derefter så er der ingen skade sket...


Har sådan en K16 turbo hvor der er monteret en slange-studs ud af retur løbet.. Men udvendig diameter er kun 15 mm.. Du mener ikke at det er nok? Har standard siddet monteret på noget iveco turbo dims..
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#9 Indlæg af Ravnen »

Som sagt, er de latterligt følsomme, der hvor jeg vil hen er at hvis der er et problem, så gå; større, ret ud og højre op med banditten, hvis der ikke er et problem med 15 mm så er det jo fint...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
Ferrari Killer
Senior Medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23

#10 Indlæg af Ferrari Killer »

Ravnen skrev: så gå større, ret ud og højre op med banditten,


Hmmm - hvad tænker du præcist på her Ravnen...? :grin:
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Besvar