Jeg roder lidt med noget NA Tuning af min ford Zetec E 2,0 fra 95
Ventilerne i sådan en er med Single grove.. Og på Blacktop motoren er de med tripel (3) Groves..
Da motoren kommer op og snore omkring de 8000 Omdr og med dobbelt forstærket ventilfjeder har jeg hørt at det kan blive et problem med at få ventil låsen til at holde når den kun har en Grove...
Så er der nogen der ved om ventilerne fra blacktop motoren passer i silvertop topstykket!?
Eller det det noget p** og det kan godt holde???
Zetec Blacktop Ventiler i silver top
Redaktør: Moderatorer
- Bakke
- Junior Medlem
- Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland
Zetec Blacktop Ventiler i silver top
Bakke
Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410
Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410
- Ravnen
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
-
mh
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Re: Zetec Blacktop Ventiler i silver top
Bakke skrev:Jeg roder lidt med noget NA Tuning af min ford Zetec E 2,0 fra 95
Ventilerne i sådan en er med Single grove.. Og på Blacktop motoren er de med tripel (3) Groves..
Da motoren kommer op og snore omkring de 8000 Omdr og med dobbelt forstærket ventilfjeder har jeg hørt at det kan blive et problem med at få ventil låsen til at holde når den kun har en Grove...
Så er der nogen der ved om ventilerne fra blacktop motoren passer i silvertop topstykket!?
Eller det det noget p** og det kan godt holde???
Det er svjh lige omvendt at det er bedst med single groove fordi selvom man mm-knepper bearbejdningen af de 3 grooves så vil der kun være en af dem der virkeligt tager slæbet og hvis man har single groove så ved man at det er den der bærer fjeder trykket... mener også at motorcykler bruger single groove og de tager da en god sjat flere omdrejninger en diverse biler...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
- Bakke
- Junior Medlem
- Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland
-
"splatter"
- Medlem
- Geografisk sted: aalborg
- Ravnen
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
Bakke skrev:Ravnen skrev:Titanium Ventiler, Retainere og Låse, så skulle den være i vinkel, hvorfor stoppe ved 8K?
Jo jo Men hvor satan får jeg fat i titaniun låse!!
Titaniun retainers er på indkobslisten.. men låsene kan jeg kun finde I stål..
De bliver nok svære at finde, jeg har ikke set dem endnu, men måske de her kan hjælpe dig...
http://www.delwestusa.com/
corvus terrae terror...