Zetec Blacktop Ventiler i silver top

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Bakke
Junior Medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 07 jul 2005, 22:15
Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland

Zetec Blacktop Ventiler i silver top

#1 Indlæg af Bakke »

Jeg roder lidt med noget NA Tuning af min ford Zetec E 2,0 fra 95

Ventilerne i sådan en er med Single grove.. Og på Blacktop motoren er de med tripel (3) Groves..

Da motoren kommer op og snore omkring de 8000 Omdr og med dobbelt forstærket ventilfjeder har jeg hørt at det kan blive et problem med at få ventil låsen til at holde når den kun har en Grove...

Så er der nogen der ved om ventilerne fra blacktop motoren passer i silvertop topstykket!?

Eller det det noget p** og det kan godt holde???
Bakke

Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#2 Indlæg af Ravnen »

Titanium Ventiler, Retainere og Låse, så skulle den være i vinkel, hvorfor stoppe ved 8K?
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

Re: Zetec Blacktop Ventiler i silver top

#3 Indlæg af mh »

Bakke skrev:Jeg roder lidt med noget NA Tuning af min ford Zetec E 2,0 fra 95

Ventilerne i sådan en er med Single grove.. Og på Blacktop motoren er de med tripel (3) Groves..

Da motoren kommer op og snore omkring de 8000 Omdr og med dobbelt forstærket ventilfjeder har jeg hørt at det kan blive et problem med at få ventil låsen til at holde når den kun har en Grove...

Så er der nogen der ved om ventilerne fra blacktop motoren passer i silvertop topstykket!?

Eller det det noget p** og det kan godt holde???


Det er svjh lige omvendt at det er bedst med single groove fordi selvom man mm-knepper bearbejdningen af de 3 grooves så vil der kun være en af dem der virkeligt tager slæbet og hvis man har single groove så ved man at det er den der bærer fjeder trykket... mener også at motorcykler bruger single groove og de tager da en god sjat flere omdrejninger en diverse biler...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
Bakke
Junior Medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 07 jul 2005, 22:15
Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland

#4 Indlæg af Bakke »

Ravnen skrev:Titanium Ventiler, Retainere og Låse, så skulle den være i vinkel, hvorfor stoppe ved 8K?


Jo jo Men hvor satan får jeg fat i titaniun låse!!

Titaniun retainers er på indkobslisten.. men låsene kan jeg kun finde I stål..
Bakke

Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410
"splatter"
Medlem
Indlæg: 105
Tilmeldt: 13 apr 2006, 15:54
Geografisk sted: aalborg

#5 Indlæg af "splatter" »

hvordan er det nu er silvertop ikke med hydr.løftere og blacktop med mekaniske ?
if you dont like my drift call 1-800-eat shit
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#6 Indlæg af Ravnen »

Bakke skrev:
Ravnen skrev:Titanium Ventiler, Retainere og Låse, så skulle den være i vinkel, hvorfor stoppe ved 8K?


Jo jo Men hvor satan får jeg fat i titaniun låse!!

Titaniun retainers er på indkobslisten.. men låsene kan jeg kun finde I stål..


De bliver nok svære at finde, jeg har ikke set dem endnu, men måske de her kan hjælpe dig...

http://www.delwestusa.com/
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Besvar