Hej, så lige et på spørgsmål til alle bmw experterne og lign.
Jeg er ved at skulle lave en ombygning af min m20 motor fra 2,5 til 2,7.
Opsætningen af motoren er:
td krumtap
m20b20 plejlstænger
m20b25 top
m20b25 stempler.
Så lyder føste spørgsmålet på om jeg skal vælge kat stemplerne (8,8:1) eller de andre stempler (9,8:1). J har begge dele.
Og er der så nogen der ved hvad rumfanget på selve forbrændingskammret er på henholdvis modellen m20b25 med og uden kat.
Eller nemmere endnu for mig:
er der nogen der ved hvor meget j skal tage af blokken for at ende på et kompressionsforhold der hedder ca 8:1 ved henholdsvis modellen med og den kat:
På forhånd tak.
Rumfanget på m20 forbrændingskammer.?
Redaktør: Moderatorer
-
Spannow
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: 25 dec 2007, 22:48
- Geografisk sted: 4640 Faxe
-
JDJ
- Medlem
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
- Geografisk sted: Brædstrup
- Kontakt:
-
Spannow
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: 25 dec 2007, 22:48
- Geografisk sted: 4640 Faxe
Hej igen.
Jou vw golf, man hæver kompressionen hvis man får taget af blokken, men i det her tilfælde har j tænkt mig at lægge en anden krumtap i med længere slaglængde, stemplet vil så stikke over blokken så jeg bruger derfor 320 plejlstænger som er kortere - faktisk for korte. Derfor er jeg jo nød til at hæve kompressionen og det havde jeg tænkt mig at gøre ved at tage af blokken.
Ja du har nok ret JDJ, jeg må bare ind på BMWe30 forummet igen.
Jou vw golf, man hæver kompressionen hvis man får taget af blokken, men i det her tilfælde har j tænkt mig at lægge en anden krumtap i med længere slaglængde, stemplet vil så stikke over blokken så jeg bruger derfor 320 plejlstænger som er kortere - faktisk for korte. Derfor er jeg jo nød til at hæve kompressionen og det havde jeg tænkt mig at gøre ved at tage af blokken.
Ja du har nok ret JDJ, jeg må bare ind på BMWe30 forummet igen.
-
JDJ
- Medlem
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
- Geografisk sted: Brædstrup
- Kontakt:
Spannow skrev:Hej igen.
Jou vw golf, man hæver kompressionen hvis man får taget af blokken, men i det her tilfælde har j tænkt mig at lægge en anden krumtap i med længere slaglængde, stemplet vil så stikke over blokken så jeg bruger derfor 320 plejlstænger som er kortere - faktisk for korte. Derfor er jeg jo nød til at hæve kompressionen og det havde jeg tænkt mig at gøre ved at tage af blokken.
Ja du har nok ret JDJ, jeg må bare ind på BMWe30 forummet igen.
Hvis du bruger stempler fra en 325i u kat, 320 pejlstænger, en eta krumtap og tager ca. 2mm af blokken så skulle den gerne ende på ca. 10:1 i komp.
Hvis du ikke tager noget af blokken så er den lige klar til en mølle
-
Juel
- Senior Medlem
- Indlæg: 257
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
-
JDJ
- Medlem
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
- Geografisk sted: Brædstrup
- Kontakt:
-
Spannow
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: 25 dec 2007, 22:48
- Geografisk sted: 4640 Faxe