Rumfanget på m20 forbrændingskammer.?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Spannow
Indlæg: 13
Tilmeldt: 25 dec 2007, 22:48
Geografisk sted: 4640 Faxe

Rumfanget på m20 forbrændingskammer.?

#1 Indlæg af Spannow »

Hej, så lige et på spørgsmål til alle bmw experterne og lign.

Jeg er ved at skulle lave en ombygning af min m20 motor fra 2,5 til 2,7.
Opsætningen af motoren er:
td krumtap
m20b20 plejlstænger
m20b25 top
m20b25 stempler.

Så lyder føste spørgsmålet på om jeg skal vælge kat stemplerne (8,8:1) eller de andre stempler (9,8:1). J har begge dele.

Og er der så nogen der ved hvad rumfanget på selve forbrændingskammret er på henholdvis modellen m20b25 med og uden kat.

Eller nemmere endnu for mig:
er der nogen der ved hvor meget j skal tage af blokken for at ende på et kompressionsforhold der hedder ca 8:1 ved henholdsvis modellen med og den kat:

På forhånd tak.
vw golf
Nyt Medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 25 feb 2008, 21:56

#2 Indlæg af vw golf »

Jeg vil mene at hvis gu tager af blokken hæver du komp. du sænker den ikke. du skal nok have en tykkere toppakning eller dreje af stempler for at sænke den.
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#3 Indlæg af JDJ »

Smut en tur ind forbi Bmwe30.dk, der står noget under diy, og i deres forum er det til mange timers læsning hvis du søger på 2,7 eller eta :wink:

Fiskern_dk som også er bruger her på siden, har vist styr på de med de volumener på de forbrædningskamre.
Spannow
Indlæg: 13
Tilmeldt: 25 dec 2007, 22:48
Geografisk sted: 4640 Faxe

#4 Indlæg af Spannow »

Hej igen.

Jou vw golf, man hæver kompressionen hvis man får taget af blokken, men i det her tilfælde har j tænkt mig at lægge en anden krumtap i med længere slaglængde, stemplet vil så stikke over blokken så jeg bruger derfor 320 plejlstænger som er kortere - faktisk for korte. Derfor er jeg jo nød til at hæve kompressionen og det havde jeg tænkt mig at gøre ved at tage af blokken.

Ja du har nok ret JDJ, jeg må bare ind på BMWe30 forummet igen. :reading:
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#5 Indlæg af JDJ »

Spannow skrev:Hej igen.

Jou vw golf, man hæver kompressionen hvis man får taget af blokken, men i det her tilfælde har j tænkt mig at lægge en anden krumtap i med længere slaglængde, stemplet vil så stikke over blokken så jeg bruger derfor 320 plejlstænger som er kortere - faktisk for korte. Derfor er jeg jo nød til at hæve kompressionen og det havde jeg tænkt mig at gøre ved at tage af blokken.

Ja du har nok ret JDJ, jeg må bare ind på BMWe30 forummet igen. :reading:


Hvis du bruger stempler fra en 325i u kat, 320 pejlstænger, en eta krumtap og tager ca. 2mm af blokken så skulle den gerne ende på ca. 10:1 i komp.
Hvis du ikke tager noget af blokken så er den lige klar til en mølle :up:
Juel
Senior Medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af Juel »

JDJ skrev:Hvis du ikke tager noget af blokken så er den lige klar til en mølle :up:

Sådan en 6bener skal da bestemt ha 2 :D
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#7 Indlæg af JDJ »

Juel skrev:
JDJ skrev:Hvis du ikke tager noget af blokken så er den lige klar til en mølle :up:

Sådan en 6bener skal da bestemt ha 2 :D

Jeg synes nu eller at min klare sig fint med en. :mrgreen:
Spannow
Indlæg: 13
Tilmeldt: 25 dec 2007, 22:48
Geografisk sted: 4640 Faxe

#8 Indlæg af Spannow »

Jou JDJ jeg havde jo tænkt mig at der skulle lidt tryk på, smiler.
Men ved du hvar komp. forhold man ender på hved at bruge 325i u kat stemplerne?
Må man så forreste ikk få lidt info om din moto JDJ, hvis du altså vil op med det herinde.. :wink:

MVH Spannow.
Besvar