Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...
Redaktør: Moderatorer
Gsi16vdk
Junior Medlem
Indlæg: 57 Tilmeldt: 17 jan 2006, 17:15
#1
Indlæg
af Gsi16vdk » 26 feb 2008, 17:40
Jeg har erhvervet mig en fin gammel starlet ep70, som jeg vil bygge om til elektronisk indsprøjtning, men hvad har i ande gjort med benzinpumpe, er der en pumpe der passer i tanken fra anden toyota?
Kan man sætte en inline pumpe på, eller skal den fødes fra en pumpe i tanken? Tanken er at det evt bliver en 4efte maskine der kommer i, derfor må pumpen godt kunne levere nok
Håber i kan hjælpe:)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480 Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
#2
Indlæg
af K-FINN » 26 feb 2008, 18:40
Da jeg lavede min EP71 med 3ete turbomotor, tilpassede jeg en pumpe fra en kompressor model AE101...
Hvis du er heldig, så har
www.motorimport.dk stadig en EP71 turbotank
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525 Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden
#3
Indlæg
af klyfax » 26 feb 2008, 19:38
Finn T Pedersen skrev: Da jeg lavede min EP71 med 3ete turbomotor, tilpassede jeg en pumpe fra en kompressor model AE101...
Hvis du er heldig, så har
www.motorimport.dk stadig en EP71 turbotank
Tilpassede og tilpassede... Hvis du kalder et fladjern svejst på dækslet og 2 spændebånd rundt om pumpen og fladjernet, jamen så er den tilpasset...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480 Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
#4
Indlæg
af K-FINN » 26 feb 2008, 19:41
klyfax skrev: Finn T Pedersen skrev: Da jeg lavede min EP71 med 3ete turbomotor, tilpassede jeg en pumpe fra en kompressor model AE101...
Hvis du er heldig, så har
www.motorimport.dk stadig en EP71 turbotank
Tilpassede og tilpassede... Hvis du kalder et fladjern svejst på dækslet og 2 spændebånd rundt om pumpen og fladjernet, jamen så er den tilpasset...
Virker ganske udemærket
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525 Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden
#5
Indlæg
af klyfax » 26 feb 2008, 19:46
Tja de sidste 15 liter er altså ik til at få fat i... Heller ikke efter jeg pillede, der blev det så ringe at de sidste 20 liter ik er til at få fat i...
Dog kan man køre den ned til omkring 5-10 liter tilbage i tanken hvis man køre stille og roligt...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
DeMolai
Junior Medlem
Indlæg: 77 Tilmeldt: 25 aug 2005, 19:42
Geografisk sted: Svendborg
Kontakt:
#6
Indlæg
af DeMolai » 27 apr 2008, 10:07
Jeg brugte std. sugerør og satte en extern benz pumpe på fra en gammel bmw 535
virker fint...
Toyota Starlet 3ET-E Mere vil have mere
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664 Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
#7
Indlæg
af Runesm » 27 apr 2008, 12:28
Jeps, en fra mit arbejde har konverteret 2 nu, externe BMW pumper virker.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Gsi16vdk
Junior Medlem
Indlæg: 57 Tilmeldt: 17 jan 2006, 17:15
#8
Indlæg
af Gsi16vdk » 28 apr 2008, 20:12
Okay, tak for lidt info:) har i så bare lavet en retur til tanken?
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480 Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
#9
Indlæg
af K-FINN » 28 apr 2008, 20:17
Ja, men du kan være heldig den er der, det var det på min, dog også en tysker...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele