Problemer med Msns-extra.

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Frank HN
Junior Medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 08 jan 2008, 23:34
Geografisk sted: Morsø

Problemer med Msns-extra.

#1 Indlæg af Frank HN »

Hej. Jeg er ved at montere Ms på en v6 motor med Wastet spark.
Tomgang er ok. og jeg kan godt få motoren på 3000 omd ca, ved at trykke forsigtig på speederen. Altså over 3000 omd, hakker og skyder den pænt meget. Og hvis den står i tomgang og gir den en hurtig tryk på speederen hakker den også.. Sys det er mærkeligt.

Nogle der har nogle forslag til hva jeg kan indstille på, eller lave om.?

Jeg er nybegynder :?

----->Hamsirl..
Senest rettet af Frank HN 21 feb 2008, 20:35, rettet i alt 1 gang.
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#2 Indlæg af efterz »

På med en bredbånds lambda sonde og justér blandingen ind til den passer.

Du skal også ind og kigge på "Accelleration Wizard" der angives hvor meget ekstra benzin der skal tilføres ved hurtige tryk på speederen.

Læs mere om dette i MegaManual :reading:
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Frank HN
Junior Medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 08 jan 2008, 23:34
Geografisk sted: Morsø

#3 Indlæg af Frank HN »

Ups, glemte at skrive at jeg har monteret en lc-1 lambdasonde. Fra innovate. Men jeg forstår ikke hvorfor AFR- uret i megatune er rødt. Og der sker ikke rigtig noget med viseren.Og jeg har koblet udgangen fra lc-1 til lambda ledningen på ms.

Jeg har ændret EGO-kontrol til wideband.
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#4 Indlæg af efterz »

Du skal have koblet din PC på LC-1 kontrolleren, og have den konfigureret til at give de rigtige værdier på den analoge udgang. AFR10=0v liniært til AFR20=5v
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Frank HN
Junior Medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 08 jan 2008, 23:34
Geografisk sted: Morsø

#5 Indlæg af Frank HN »

Ok.. Jeg kan se at den står til 0v=7,35AFR og 5v=22,39AFR.

Nu er jeg ikke ude ved bilen lige nu. Men hvis jeg prøver det, vil den vise det i megatune?
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#6 Indlæg af efterz »

ham_sirl skrev:Nu er jeg ikke ude ved bilen lige nu. Men hvis jeg prøver det, vil den vise det i megatune?

Ja, det bør den, hvis alt er forbundet korrekt, og du har valgt de rigtige ting i settings.ini i MS osv...
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Frank HN
Junior Medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 08 jan 2008, 23:34
Geografisk sted: Morsø

#7 Indlæg af Frank HN »

Jamen det tror jeg at jeg har.

Her er lige en kopi at settings.ini lambda. Så kan i lige se om det er rigtig..

00047 #group LAMBDA_SENSOR "MS-I Lambda Sensor Type"
00048 #unset NARROW_BAND_EGO "Narrowband Sensor"
00049 #unset WB_1_0_LINEAR "Wideband in NB Emulator Mode, 0-1v 1.5-0.5 Lambda"
00050 #unset AEM_LINEAR "AEM Gauge AEM-30-42xx"
00051 #unset AEM_NON_LINEAR "AEM UEGO Controller AEM-30-230x"
00052 #unset DIYWB_NON_LINEAR "DIY-WB or Tech Edge non-linear output"
00053 #unset DYNOJET_LINEAR "DynoJet Wideband Commander"
00054 #unset TECHEDGE_LINEAR "Tech Edge sensor giving 0-5V 9-19:1 AFR"
00055 #unset INNOVATE_1_2_LINEAR "Innovate sensor giving 1-2V 10-20:1 AFR"
00056 #unset INNOVATE_0_5_LINEAR "Innovate, PLX 0-5V 10-20:1 AFR"
00057 # set INNOVATE_LC1_DEFAULT "Innovate LC-1 default, 0-5v = 0.5-1.5 lambda"
00058 #unset ZEITRONIX_NON_LINEAR "Zeitronix Non-linear WB"
00059 #unset WB_UNKNOWN "Wideband sensor but none of the above types"
00060 #endgroup
xillur
Senior Medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

#8 Indlæg af xillur »

tjek på en datalog om du har rpm spikes! har du det så fix det inden du går videre ellers er der overhængende fare for at din motor siger BUM!
læg evt datalog op på forum, så kan vi se på den også
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
Frank HN
Junior Medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 08 jan 2008, 23:34
Geografisk sted: Morsø

#9 Indlæg af Frank HN »

Ok.. Jeg synes at der er spikes på rpm, signalet. Tror det skyldes støj fra vr sensoren. Nu er min motor født med 36-1 tandhjul og vr-sensor. Kan jeg godt bare smide en hall eller en digital sensor på, uden at ændre tandhjulet?
xillur
Senior Medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

#10 Indlæg af xillur »

ham_sirl skrev:Ok.. Jeg synes at der er spikes på rpm, signalet. Tror det skyldes støj fra vr sensoren. Nu er min motor født med 36-1 tandhjul og vr-sensor. Kan jeg godt bare smide en hall eller en digital sensor på, uden at ændre tandhjulet?


Det kan skyldes flere ting:
1. dårlig skærmet kabel
2. kabel der smutter en tur forbi eller tæt på noget tænding
3. en sensor der sidder med ukorrekt afstand til takthjulet. <- den fejl har jeg haft
4. ja andre kan sikkert komme på flere grunde.

VR er udemærket, men hvad bruger du til at rense VR signalet med? har du et ekstra kredsløb på en v2.2 eller kører du med v3 hardware?
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
Besvar