Samleteknik mht stik?

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

Samleteknik mht stik?

#1 Indlæg af John Sahl »

Hejsa,

Jeg skal til at montere ledningerne i stikket til min Omex 600, men vil egentligt gerne have enten en gummimuffe, eller krympeflex betrækning hen over samlingen med ledninger og stik, men synes ikke jeg kan finde noget der passer. Vil helst undgå tape, men skal det være, så bliver det nok noget vulkaniserende tape..

Hvad gør i andre?
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

Re: Samleteknik mht stik?

#2 Indlæg af John Sahl »

Nåh, jeg må spørge på en anden måde.

Er der ikke nogen som har links til billedeksempler på hvordan folk samler deres MegaSquirt ledningsnet? Eller vil folk ikke vise dem frem?

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#3 Indlæg af klyfax »

Finn havde et billede her inde hentet fra BG, men kan sku ik finde det nu... Har i øvrigt kun isolerbånd hen til hvor ledningere bliver spredt... Resten er frit...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#4 Indlæg af K-FINN »

Jeg har ikke krympeflex på mine ledninger inde i stik..
Men da ikke nogen dum ide, sikker på det kan fåes ved enhver elektrikker...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#5 Indlæg af Wildert »

Jeg købte et forlist MS-projekt fra en gut der havde handlet hos HenrikGM. Herunder havde han også købt en "pigtail" til D-SUB-connectoren. Jeg mener helt bestemt at den er krympeflexet på samtlige ben.

Men i princippet bør det vel egentligt ikke være nødvendigt...
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#6 Indlæg af K-FINN »

Wildert skrev:Jeg købte et forlist MS-projekt fra en gut der havde handlet hos HenrikGM. Herunder havde han også købt en "pigtail" til D-SUB-connectoren. Jeg mener helt bestemt at den er krympeflexet på samtlige ben.

Men i princippet bør det vel egentligt ikke være nødvendigt...


Nej ikke nødvendigt. Hvis du bøvler stik istykker og klemmer stik sammen, tror jeg det er lige meget om der er krympeflex på..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#7 Indlæg af mh »

Sådan her jeg lavede det på en kammis racer

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede


flexslange ved motorstyringen ned i en gennemføring krympeflex med lim i og så fletnet resten af vejen og der hvor der skulle ledninger ud blev de fisket igennem et mindst muligt hul og fik så passende størrelse flet og krympeflex med lim over udfletningen... nogen vil kalde det overkill andre bare gennemført... men husk at flet og krymp henholdsvist krymper og smelter MEGET tæt på samme temp... så koncentreret varme og mindst muligt af den hvis du bruger den løsning...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
kbonde
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 02 mar 2005, 16:06
Geografisk sted: Nord

#8 Indlæg af kbonde »

mh skrev:Sådan her jeg lavede det på en kammis racer


flexslange ved motorstyringen ned i en gennemføring krympeflex med lim i og så fletnet resten af vejen og der hvor der skulle ledninger ud blev de fisket igennem et mindst muligt hul og fik så passende størrelse flet og krympeflex med lim over udfletningen... nogen vil kalde det overkill andre bare gennemført... men husk at flet og krymp henholdsvist krymper og smelter MEGET tæt på samme temp... så koncentreret varme og mindst muligt af den hvis du bruger den løsning...



Ser rigtig godt ud! 8)

Hvad bruger du den lille Semens enhed til ?
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#9 Indlæg af mh »

kbonde skrev:
mh skrev:Sådan her jeg lavede det på en kammis racer


flexslange ved motorstyringen ned i en gennemføring krympeflex med lim i og så fletnet resten af vejen og der hvor der skulle ledninger ud blev de fisket igennem et mindst muligt hul og fik så passende størrelse flet og krympeflex med lim over udfletningen... nogen vil kalde det overkill andre bare gennemført... men husk at flet og krymp henholdsvist krymper og smelter MEGET tæt på samme temp... så koncentreret varme og mindst muligt af den hvis du bruger den løsning...



Ser rigtig godt ud! 8)

Hvad bruger du den lille Semens enhed til ?


Den bruger han til at styre sit gearskifte
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#10 Indlæg af John Sahl »

Tak drenge, rart med lidt inspiration, selv om det jo ikke er rocketscience, er det for en - elektrisk mongol - som jeg, rart at se hvad andre gør.

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Besvar