hvorfor slår min MS sikringen

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

hvorfor slår min MS sikringen

#1 Indlæg af lassetn »

Min MS slår den sikring som sidder på dens 12v forsyning
man kan sidde og gasse den fint op men slår man så kompressoren til og gasser op springer sikringen.
vi har haft den gasset op med kompressor slået til men ingen trykslanger på kompresoren blæser fint og sikringen sprang ikke men når den får lov at lave tryk til motoren springer sikringen....

bilen er en ae86 corolla med en 4agze 165hk motor i....
Brugeravatar
johan o r
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Geografisk sted: Vejle

#2 Indlæg af johan o r »

måske det er dysserne der trækker for meget strøm, når de skal levere mere benzin, når du laver tryk.

Du kunne prøve med en formodstand i serie med dine dysser, for at se om det er her problemet er.

Ellers kan du sætte et amp. meter i serie med, og se hvor meget strøm de forskellige ting trækker.
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#3 Indlæg af Morten VJ »

Går kompressor koblingen over samme sikring?
Normalt springer MS ingen sikringer, med mindre der er en kortslutning et eller andet sted.
Og der er grundet at de fleste udgange er stel styrede.
Dyser med for lav impedans brænder transistorene, ikke sikringerne til MS.


Men hvilken sikring, og hvad er den koblet på?

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar