200 cell racer-kat - flaskehals?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
larslaursen
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 18 nov 2007, 19:12

200 cell racer-kat - flaskehals?

#1 Indlæg af larslaursen »

Hvis man har en turbo motor som burde lave ca. 340hk, hvor meget vil sådan en kat her så bringe det ned på?
http://shop.scanturbo.dk/pi/200_Celler_ ... 92_10.aspx

Er der andre negative effekter ved det? Den positive er selvfølgelig at man har får en mere "grøn" samvittighed :-)
Bravo HGT 20vt 6 speed
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.
Brugeravatar
Ferrari Killer
Senior Medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23

Re: 200 cell racer-kat - flaskehals?

#2 Indlæg af Ferrari Killer »

larslaursen skrev:Hvis man har en turbo motor som burde lave ca. 340hk, hvor meget vil sådan en kat her så bringe det ned på?
http://shop.scanturbo.dk/pi/200_Celler_ ... 92_10.aspx

Er der andre negative effekter ved det? Den positive er selvfølgelig at man har får en mere "grøn" samvittighed :-)


Det er jo ikke til at vide, men der er som udgangspunkt altid modtryk i en kat, og for den sags skyld også i dit udstødningssystem.

Men du kan jo måle det på et rullefelt.

Istedet for kat´ten har du et indstiksrør, og så måle du et rul med først kat på, og derefter uden kat.
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Daugbjerg
Junior Medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 22 dec 2007, 19:43
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

#3 Indlæg af Daugbjerg »

Hej

Kat-200 bliver også brugt på VR6 med mange flere heste.
Det der er vigtig er at ikke lave en flakehals efter.
Med de heste er det nødvendigt med lidt 3" rør før og efter kat.
Du skal rimeligt lang bagud før du går ned i 2 1/2.
3" rør hele vejen anbefaler vi over 300 hk.
Tror ikke det vil tage mere end 0-5 hk.
Det værste der kan ske er at man får taget sin bil til kontrol eller syn uden kat, så falder hammeren næmlig pga. miljø..
MVH Daugbjerg
www.scanturbo.dk
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#4 Indlæg af lqs »

mit bud er at det tager noget mere end de 5hk, hvis ladetryk er reguleret uden trevejsventil eller andet elektronik falder ladetryk også. desuden langsommere spool upp.... enerti rullefelt vil vise forskellen! MVH søren
Besvar