Side 1 af 3
Fuel accumulator ??
: 10 feb 2008, 22:39
af Juel
Nu har jeg fået 16v motoren i min Golf 1 Cabrio, og sådan en gammel slæde har en Fuel accumulator, kan man ikke undvære den?
Jeg er jo ved at smide MS på den..
Hvad gør andre? den skulle være der for at benzinen ikke løber tilbage i tanken når pumpen ikke kører..
Hvad siger i andre?
Skal man have en anden benz pumpe, eller bare fjerne den Fuel accumulator??
: 11 feb 2008, 07:51
af Havneren
Du har ikke brug for den hvis du smider MS på.
Den er nu mig bekendt ikke til det nævnte formål, men der i mod som en slags "støddømper" i systemet.
: 11 feb 2008, 10:06
af Juel
Havneren skrev:Du har ikke brug for den hvis du smider MS på.
Den er nu mig bekendt ikke til det nævnte formål, men der i mod som en slags "støddømper" i systemet.
Hmm ok, jeg flår skidtet af..

: 11 feb 2008, 10:57
af Bufas
Som jeg ser den på billedet så er det den der skal tage dine pulser fra pumpen så du får et jævnt tryk ved dyserne, så jeg ville lade den sidde.
: 11 feb 2008, 11:04
af Juel
Bufas skrev:Som jeg ser den på billedet så er det den der skal tage dine pulser fra pumpen så du får et jævnt tryk ved dyserne, så jeg ville lade den sidde.
Kan man så ikke bare skifte pumpen ud, nyere biler har jo ikke en sådan..
: 11 feb 2008, 11:14
af Bufas
Juel skrev:Bufas skrev:Som jeg ser den på billedet så er det den der skal tage dine pulser fra pumpen så du får et jævnt tryk ved dyserne, så jeg ville lade den sidde.
Kan man så ikke bare skifte pumpen ud, nyere biler har jo ikke en sådan..
Det kan du sikkert nok. Jeg var faktisk ikke klar over at nye biler ikke har sådan en. MEn rar information at få, for så kunne jeg godt finde på selv at gøre det. Skriv meget gerne om dine erfaringer med det.
: 11 feb 2008, 11:21
af Juel
Bufas skrev:Juel skrev:Bufas skrev:Som jeg ser den på billedet så er det den der skal tage dine pulser fra pumpen så du får et jævnt tryk ved dyserne, så jeg ville lade den sidde.
Kan man så ikke bare skifte pumpen ud, nyere biler har jo ikke en sådan..
Det kan du sikkert nok. Jeg var faktisk ikke klar over at nye biler ikke har sådan en. MEn rar information at få, for så kunne jeg godt finde på selv at gøre det. Skriv meget gerne om dine erfaringer med det.
Jeg finder en pumpe til en 3tyrker i biltema og smider den på istedet, har nemlig læst om flere der sider at den K-jet pumper giver pulseringer..

: 11 feb 2008, 19:30
af Havneren
Det er ikke impulser fra pumpen den skal tage, men der i mod impulser fra dyserne (Det er dysernes åbningstid der resulterer i tyrkpulser i systemet).
Jeg har fjernet min for 5 år siden på min golf med megasquirt.
holde trykket i k anlæg.
: 11 feb 2008, 20:14
af beyer
fuel accumulator er , en man bruger i k-jetronic og i gamle k anlæg , den bruges til at lave et holde tryk til fordeler hoved, det hele er i forhold til et systemtryk og holde tryk , men du kan trygt fjerne den .........
Re: holde trykket i k anlæg.
: 11 feb 2008, 20:26
af Juel
beyer skrev:fuel accumulator er , en man bruger i k-jetronic og i gamle k anlæg , den bruges til at lave et holde tryk til fordeler hoved, det hele er i forhold til et systemtryk og holde tryk , men du kan trygt fjerne den .........
Lækker af ryger den så
Tak for jeres svar
