Forskel på 145 hk og 165 hk 4AGZE stempler
Redaktør: Moderatorer
-
Martez
- Junior Medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 21 jan 2008, 16:57
- Geografisk sted: Vestsjælland
Forskel på 145 hk og 165 hk 4AGZE stempler
Nu har Corolla'en kraftedeme kneppet et stempel til - fandens til 140 hk's stempler!
Så nu skal der noget gods i, så jeg kan få noget tryk på.
Men skal jeg købe smedede stempler? Eller kan jeg "nøjes" med nogen gze stempler? Hvis ja, hvilke?
De skal i en 4AGE NON T-VIS motor.
Så nu skal der noget gods i, så jeg kan få noget tryk på.
Men skal jeg købe smedede stempler? Eller kan jeg "nøjes" med nogen gze stempler? Hvis ja, hvilke?
De skal i en 4AGE NON T-VIS motor.
-
Martez
- Junior Medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 21 jan 2008, 16:57
- Geografisk sted: Vestsjælland
- beyer
- Senior Medlem
- Indlæg: 339
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: sjælland
- Kontakt:
145hk
145hk stemplet er ganske udemærket til en 500hk ( kører selv 2,3 bar på mine og de holder endnu) det gode ved dem er at de kører 8:1 i kompression , og kan derfor klare et solidt tryk, men gør den lidt sløv i del last uden tryk .. .
det eneste du skal gøre i forehold til underspul er at fræse et lille " hak " i stempel skørtet ud for olie dysen / røret , ellers rammer skørtet på røret og det kan ikke gå i bund.
det eneste du skal gøre i forehold til underspul er at fræse et lille " hak " i stempel skørtet ud for olie dysen / røret , ellers rammer skørtet på røret og det kan ikke gå i bund.
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Martez skrev:Er skørterne ikke ens på 145 og 165 stemplerne?
**Nej, det kan jeg så se på club4ag.com - det er de ikke. 165 hk har underspul.
Hvad skal der forståes ved "Piston spec"?:
145 hk = semi-forged
165 hk = forged, coated
170 hk = snap ring
145 hk stempler og 165 hk stempler er produceret på samme måde.
Den eneste forskel er at 165 giver et lidt højre CR og at de er coated på skørtet og så har de udskæringer til oliedysen i skørtet
beyer skrev:... det eneste du skal gøre i forehold til underspul er at fræse et lille " hak " i stempel skørtet ud for olie dysen / røret , ellers rammer skørtet på røret og det kan ikke gå i bund.
Det gør den kun engang når han tørner den ... bagefter er der masser af plads
-
Martez
- Junior Medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 21 jan 2008, 16:57
- Geografisk sted: Vestsjælland
Jeg snakkede med Egon tidligere på dagen og han anbefalede at jeg fik boret blokken 0.5 mm op, så havde han nogen overstørrelses 145 hk stempler jeg kunne købe. Er dog blevet tilbudt nogen alm. 81 mm 145 hk stempler til en meget billigere penge, så hvis blowby'et ikke er for stort, er det så nødvendigt at bore blokken op?
