1,3 og T3

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

1,3 og T3

#1 Indlæg af Runesm »

1,3 polo 8v fra 89, født med karburator. Er det et miks der duer, eller vil det kræve rigtig mange omdrejninger?

Jeg tror ihvertfald det er en t3 turbo, det er en oliekølet garett fra en Saab 900 8v Turbo, og jeg har kun en dårligt billede af den:
Billede
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#2 Indlæg af Saab-Daniel »

Tænk på hvor langsom den spooler på næsten den dobbelt volumen (07L mere), Rune... Den vil nok først leve højt oppe i omdrejningerne... Men der vil den så nok også blive sjov, hehe...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#3 Indlæg af Runesm »

Jamen så langsomt spooler den jo heller ikke synes jeg.
Jeg kunne ha' tryk (knap 1 bar) ved 2300-2500 omdr hvis den fik lov at sejtrække lidt, og når den fik omdrejninger var der da tryk ret hurtigt.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Besvar