Side 1 af 1

Hydr.løftere og omdr.

: 28 jan 2008, 00:56
af Bakke
Hej

Hvornår bliver det et problem med hydr løftere og omdr..

Har hørt at hvis man giver bilen flere omdr en den er lavet til kan man risikere at olietryks regulatoren ikke kan følge med og de hydr løfteret åbner helt og ventilerne rammer stemplerne..

Men hvornår er det nødv med denne ombygning??


Bilen
Ford mondeo 2,0 Zetec E 95
kommer op og snore omkring de 8000omdr

: 28 jan 2008, 09:09
af Shelby 500
KENT CAMS RALLY CAMSHAFT: 2.0 ZETEC E SOLID (EACH) -5/98

Other Info: 3750-8000rpm 304deg TIMING 106deg .428" LIFT. CAMS ARE PRICED EACH

Kent anbefaler en fast løfter på et cam kit over 278 deg ´- 7000 o/m

:)

: 29 jan 2008, 23:43
af Carsten
Hvis løftet bliver for højt, bukker de hydrauliske løftere under. En skarp knast kan godt ha mild løftehøjde og køre sammen med hydrauliske løftere.
Til en Opel C20XE laves der 304 graders knaster med 12mm løft og 10.8mm løft. Dem på 12mm kører med faste løftere... dem på 10.8 kan godt klare hydrauliske. :)