Hydr.løftere og omdr.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Bakke
Junior Medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 07 jul 2005, 22:15
Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland

Hydr.løftere og omdr.

#1 Indlæg af Bakke »

Hej

Hvornår bliver det et problem med hydr løftere og omdr..

Har hørt at hvis man giver bilen flere omdr en den er lavet til kan man risikere at olietryks regulatoren ikke kan følge med og de hydr løfteret åbner helt og ventilerne rammer stemplerne..

Men hvornår er det nødv med denne ombygning??


Bilen
Ford mondeo 2,0 Zetec E 95
kommer op og snore omkring de 8000omdr
Bakke

Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410
Brugeravatar
Shelby 500
Senior Medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Geografisk sted: kbh

#2 Indlæg af Shelby 500 »

KENT CAMS RALLY CAMSHAFT: 2.0 ZETEC E SOLID (EACH) -5/98

Other Info: 3750-8000rpm 304deg TIMING 106deg .428" LIFT. CAMS ARE PRICED EACH

Kent anbefaler en fast løfter på et cam kit over 278 deg ´- 7000 o/m

:)
RS-
Carsten
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#3 Indlæg af Carsten »

Hvis løftet bliver for højt, bukker de hydrauliske løftere under. En skarp knast kan godt ha mild løftehøjde og køre sammen med hydrauliske løftere.
Til en Opel C20XE laves der 304 graders knaster med 12mm løft og 10.8mm løft. Dem på 12mm kører med faste løftere... dem på 10.8 kan godt klare hydrauliske. :)
Besvar