højest tryk/mest vakuum i manifold
Redaktør: Moderatorer
-
Martin Mikkelsen
- Medlem
- Indlæg: 109
- Tilmeldt: 15 feb 2007, 22:30
højest tryk/mest vakuum i manifold
hej,
håber at i forstår mit spørgsmål.
i et indsugningsmanifold, hvor vil man kunne måle det største ladetryk
lige ved gasspjældet eller ved den cylinder der ligger længest væk ??
og ja, hvad med vakuum'et ved lukket spjæld ??
på forhånd tak
Martin
håber at i forstår mit spørgsmål.
i et indsugningsmanifold, hvor vil man kunne måle det største ladetryk
lige ved gasspjældet eller ved den cylinder der ligger længest væk ??
og ja, hvad med vakuum'et ved lukket spjæld ??
på forhånd tak
Martin
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Jeg vil tro så tæt på indsugningsventilen som muligt.
Men det bliver et signal med meget støj, så derfor måler man i pleanum hvis man har et.
Hvorfor dette spørgsmål?
MVH
Morten
Men det bliver et signal med meget støj, så derfor måler man i pleanum hvis man har et.
Hvorfor dette spørgsmål?
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: højest tryk/mest vakuum i manifold
Martin Mikkelsen skrev:hej,
håber at i forstår mit spørgsmål.
i et indsugningsmanifold, hvor vil man kunne måle det største ladetryk
lige ved gasspjældet eller ved den cylinder der ligger længest væk ??
og ja, hvad med vakuum'et ved lukket spjæld ??
på forhånd tak
Martin
Hvad er formålet?
Praktisk i motorstyringsøjemed, eller fysisk hvor det største tryk kan findes?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Daugbjerg
- Junior Medlem
- Indlæg: 49
- Tilmeldt: 22 dec 2007, 19:43
- Geografisk sted: Brøndby
- Kontakt:
Hej
Jo længere væk fra turbo jo lavere tryk.
Det er tommelfinger reglen.
Nogle indsugningsmanifolder er designet så godt at der ikke er den store forskel.
Jo længere væk fra turbo jo lavere tryk.
Det er tommelfinger reglen.
Nogle indsugningsmanifolder er designet så godt at der ikke er den store forskel.
MVH Daugbjerg
www.scanturbo.dk
www.scanturbo.dk
-
Martin Mikkelsen
- Medlem
- Indlæg: 109
- Tilmeldt: 15 feb 2007, 22:30
ok, min tanke er:
motoren er en 1.8T AGU motor (VAG)
som den er lavet nu sidder tryk/vacuum udtaget til benzinregulatoren længst væk fra gaspjældet.
hvis man nu rykkede udtaget frem til gaspjældet, så ville man i teorien MÅSKE få et højere tryk på regulatoren.
dette ville jo så bevirke at differenstrykket ændres over dyserne, og der vil komme mere benzin ind i motoren.
og da det meste tryk vil forekomme når ECU'en kører "open loop" så vil motoren "måske" ikke ændre sin fueling.
derfor vil man så få lidt ekstrabenzin oppe i toppen.
så hvad siger i
mvh
Martin
motoren er en 1.8T AGU motor (VAG)
som den er lavet nu sidder tryk/vacuum udtaget til benzinregulatoren længst væk fra gaspjældet.
hvis man nu rykkede udtaget frem til gaspjældet, så ville man i teorien MÅSKE få et højere tryk på regulatoren.
dette ville jo så bevirke at differenstrykket ændres over dyserne, og der vil komme mere benzin ind i motoren.
og da det meste tryk vil forekomme når ECU'en kører "open loop" så vil motoren "måske" ikke ændre sin fueling.
derfor vil man så få lidt ekstrabenzin oppe i toppen.
så hvad siger i
mvh
Martin
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Glem det
da det jo ikke er i størrelsesordnen + 0,5 bar.
Find en progressiv regulator i stedet, hvis du ønsker et højere tryk, baseret på trykket i indsugningen.
Og sæt den i serie med de originale regulator.
MVH
Morten
da det jo ikke er i størrelsesordnen + 0,5 bar.
Find en progressiv regulator i stedet, hvis du ønsker et højere tryk, baseret på trykket i indsugningen.
Og sæt den i serie med de originale regulator.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
lqs skrev:lige nøjagtig sådan en motor kører forholdvis MAGER. ingen andre kendte motorer, laver samme ydelse med samme dysestørrelse. MVH søren
Er det ikke netop fra samme motor de fleste bredbånds lambdamålere stjæler deres lambdasonder fra.
Eller er jeg helt forkert på den?
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
