Olieretur på Garrett GT 2860RS
Redaktør: Moderatorer
-
larslaursen
- Junior Medlem
- Indlæg: 54
- Tilmeldt: 18 nov 2007, 19:12
Olieretur på Garrett GT 2860RS
Jeg har købt en flance ved Scanturbo som jeg har svejst et rør på så jeg kan sætte den slange på til oliereturen.
Men uanset hvad jeg gør så er den utæt. Har prøvet at slibe svejsningerne ned og svejse igen, uden at det har hjulpet.
Har også puttet flydende pakning på begge sider af den originale pakning, men den drypper stadig lidt olie.
Er der nogen der ved hvor jeg kan købe en flance hvor studsen sidder på i forvejen, så jeg er sikker på at det er helt tæt? Gider ikke bøvle med det mere, men scanturbo har kun den flance uden studs...
Men uanset hvad jeg gør så er den utæt. Har prøvet at slibe svejsningerne ned og svejse igen, uden at det har hjulpet.
Har også puttet flydende pakning på begge sider af den originale pakning, men den drypper stadig lidt olie.
Er der nogen der ved hvor jeg kan købe en flance hvor studsen sidder på i forvejen, så jeg er sikker på at det er helt tæt? Gider ikke bøvle med det mere, men scanturbo har kun den flance uden studs...
Bravo HGT 20vt 6 speed
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.
-
efterz
- Mester Medlem
- Indlæg: 601
- Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
- Geografisk sted: Herning, Midtjylland
- Kontakt:
Er der tale om TIG-svejsninger?
Ellers få en dygtig smed til at TIG'e det sammen, så skal det nok blive tæt. Mit er lavet på tilsvarende måde.
Bruger du den grønne papirspakning mellem turbo og flange?(edit: http://shop.scanturbo.dk/pi/Olieretur_P ... 1831_.aspx) (Den er grøn på den anden side
) Den bør sagtens kunne tætne uden brug af yderligere pakningsmaterialer.
Vær opmærksom på at du ikke bruger for lange umbracho-bolte til at skrue flangen fast på turboen, da de så vil gå i bund, og naturligvis ikke spænde det helt sammen.
Ellers få en dygtig smed til at TIG'e det sammen, så skal det nok blive tæt. Mit er lavet på tilsvarende måde.
Bruger du den grønne papirspakning mellem turbo og flange?(edit: http://shop.scanturbo.dk/pi/Olieretur_P ... 1831_.aspx) (Den er grøn på den anden side
Vær opmærksom på at du ikke bruger for lange umbracho-bolte til at skrue flangen fast på turboen, da de så vil gå i bund, og naturligvis ikke spænde det helt sammen.
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
-
larslaursen
- Junior Medlem
- Indlæg: 54
- Tilmeldt: 18 nov 2007, 19:12
-
JPP
- Admin

- Indlæg: 2499
- Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Ja, det forstår jeg heller ikke altid
www.atpturbo.com har dem bl.a.
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... _Code=GTBB
Var også nogen af de første jeg så som solgte hybrid GT3076R med T25 hus, interessant turbo hvis man stadig kører T25 flange. http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=GRT
Samt hybrid GT3082R dvs. GT30 turbine med GT3582R kompressorside
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=GRT
www.atpturbo.com har dem bl.a.
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... _Code=GTBB
Var også nogen af de første jeg så som solgte hybrid GT3076R med T25 hus, interessant turbo hvis man stadig kører T25 flange. http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=GRT
Samt hybrid GT3082R dvs. GT30 turbine med GT3582R kompressorside
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=GRT
-
larslaursen
- Junior Medlem
- Indlæg: 54
- Tilmeldt: 18 nov 2007, 19:12
-
JPP
- Admin

- Indlæg: 2499
- Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Enig, så må der jo en GT3076R T25 med
Gas, jeg fatter heller ikke andre i DK / Europa ikke har set lyset...
Men jeg forstår så heller ikke du ikke kan få det tæt. Jeg købte selv en flange, gik herefter til den lokale smed og fik et passende rustfritrør bukket og svejset på. Tog 15 min og lidt gryn til kagekassen.
Dertil den grønne pakning og det holder tæt.
Men jeg forstår så heller ikke du ikke kan få det tæt. Jeg købte selv en flange, gik herefter til den lokale smed og fik et passende rustfritrør bukket og svejset på. Tog 15 min og lidt gryn til kagekassen.
Dertil den grønne pakning og det holder tæt.
-
Dalen
- Medlem
- Indlæg: 106
- Tilmeldt: 15 feb 2007, 23:02
- Geografisk sted: Norge
- Ferrari Killer
- Senior Medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23
Re: Olieretur på Garrett GT 2860RS
larslaursen skrev:Jeg har købt en flance ved Scanturbo som jeg har svejst et rør på så jeg kan sætte den slange på til oliereturen.
Men uanset hvad jeg gør så er den utæt. Har prøvet at slibe svejsningerne ned og svejse igen, uden at det har hjulpet.
Har også puttet flydende pakning på begge sider af den originale pakning, men den drypper stadig lidt olie.
Er der nogen der ved hvor jeg kan købe en flance hvor studsen sidder på i forvejen, så jeg er sikker på at det er helt tæt? Gider ikke bøvle med det mere, men scanturbo har kun den flance uden studs...
Hey - godt at se et turboprojekt i en Bravo.
Havde jo i 05 en Marea med samme setup. Motor fra Coupe 20VT, samt den fembenede kasse fra Coupen.
Jeg kørte med en GT2860RS, og fik hevet 330-340 hypper ud af dyret.
Så skulle du ligge inde med nogle spørgsmål, så fyr løs - det kunne jo være at jeg havde været det igennem.
Mht. dit flangeproblem - har du overvejet at spørge derude hos H.Daubjerg (Scanturbo) - at hvis du ligger lidt mønt i kagekassen, om så ikke en af deres smede lige ville tigge en flange med studs sammen for dig?!!
Det tror jeg godt du kunne lokke dem til....
V.H.
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
-
larslaursen
- Junior Medlem
- Indlæg: 54
- Tilmeldt: 18 nov 2007, 19:12
Jeg må lige have en retteskinne på flancen, for det er da rigtigt at den godt kan have slået sig af varmen da jeg svejste den!
Nu bor jeg i Jylland, så kan ikke lige svinge forbi og få dem til at svejse den, men derfor kunne man måske godt ringe derover og få det fikset! Men ja jeg kender da også nogle smede i mit område så kunne vel godt få dem til at svejse lortet... Det må jeg lige kigge på!
Ronnie: Ja jeg har vist også skrevet lidt med dig på Bilgalleri? Glæder mig meget til at få kørt lidt km i motoren nu her (har lige lavet komplet renovering), så jeg kan komme igang med min Vems montering! Så satser jeg også på 340-350hk, men det kræver også at jeg får lavet en større udstødning... Std. 2,25" kan vist ikke flowe så mange heste
Nu bor jeg i Jylland, så kan ikke lige svinge forbi og få dem til at svejse den, men derfor kunne man måske godt ringe derover og få det fikset! Men ja jeg kender da også nogle smede i mit område så kunne vel godt få dem til at svejse lortet... Det må jeg lige kigge på!
Ronnie: Ja jeg har vist også skrevet lidt med dig på Bilgalleri? Glæder mig meget til at få kørt lidt km i motoren nu her (har lige lavet komplet renovering), så jeg kan komme igang med min Vems montering! Så satser jeg også på 340-350hk, men det kræver også at jeg får lavet en større udstødning... Std. 2,25" kan vist ikke flowe så mange heste
Bravo HGT 20vt 6 speed
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.