hvor finder/skaffer/laver jeg en stor intercooler

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
mikkel
Nyt Medlem
Geografisk sted: Ringkøbing Vestjylland.
Kontakt:

hvor finder/skaffer/laver jeg en stor intercooler

#1 Indlæg af mikkel »

Jeg skal bruge en intercooler, til 1000+ HK.

jeg har f.eks fundet intercoolere ved nordicturbo, som er billige, men problemet er at de kun flower op til 600HK.

jeg er klar over muligheden for at købe to stk, og sætte dem parralelt.

Men. burde jeg skaffe en intercooler fra en lastbil, og få svejst om, eller har i nogen forslag til steder hvor jeg kan købe fabrikslavede store intercoolere.

Jeg bekymrer mig lidt om , at hvis jeg selv får lavet en ud af en lastbil intercooler, om den så vil kunne flowe nok. .?

forslag modtages med glæde!

NB. (er seriøst træt af at have underdimensioneret konstant siden min første tuning.! - ...)

venlig hilsen Mikkel Amby.

PS, det er en glæde at følge med i forummet, og rart at næsten alle svar er baseret på viden og erfaringer, og altså ikke gætterier... Hygge :D
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

Re: hvor finder/skaffer/laver jeg en stor intercooler

#2 Indlæg af Ravnen »

mikkel skrev:Jeg skal bruge en intercooler, til 1000+ HK.

jeg har f.eks fundet intercoolere ved nordicturbo, som er billige, men problemet er at de kun flower op til 600HK.

jeg er klar over muligheden for at købe to stk, og sætte dem parralelt.

Men. burde jeg skaffe en intercooler fra en lastbil, og få svejst om, eller har i nogen forslag til steder hvor jeg kan købe fabrikslavede store intercoolere.

Jeg bekymrer mig lidt om , at hvis jeg selv får lavet en ud af en lastbil intercooler, om den så vil kunne flowe nok. .?

forslag modtages med glæde!

NB. (er seriøst træt af at have underdimensioneret konstant siden min første tuning.! - ...)

venlig hilsen Mikkel Amby.

PS, det er en glæde at følge med i forummet, og rart at næsten alle svar er baseret på viden og erfaringer, og altså ikke gætterier... Hygge :D

Du kan roligt bruge en lastbil intercooler, prøv at skrive en PB til kolermanden, han ligger inde med et bjerg af dem...
corvus terrae terror...

Billede

Medlem

#3 Indlæg af bp.gass »

Jeg snakkede med en der købte elementer ved Nissens kølefabrik og så selv fik svejst ender på... Jeg havde et par kammerater der arbejdede der, men begge er stoppet deroppe...
Hvis ting skal gøres rigtigt, så gør det selv...
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Geografisk sted: Juelsminde

#4 Indlæg af Alex_Reedtz »

Og jeg har haft en IC der var lavet på nissens kølerfabrik, magen til LORT skal man lede længe efter... Der var i hvert fald et meget ringe flow i.
JDJ
Medlem
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#5 Indlæg af JDJ »

Jeg kender et par stykker der har fået lavet intercoolere hos Nissens kølefabrik til deres traktor trækkere. De har vist været godt tilfreds, og de laver da begge rimeligt mange hk og køre med et ladetryk på op til 5,5 bar på en god hård bane.

De intercoolere jeg har set fra dem har set ganske pæne ud (ud fra hvad jeg har af forstand på den slags :mrgreen: ) Meeen de ved jo også godt hvad de vil have for det der ude, :?
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Geografisk sted: Juelsminde

#6 Indlæg af Alex_Reedtz »

Den jeg havde så også vældig fin ud og sådan, men mit ladetryk faldt 0,3 bar efter jeg skiftede til den... Det må have være en lærling der har lavet den eller sådan noget :)
Runesm
Mester Medlem

#7 Indlæg af Runesm »

Eller også kølede den luften så kraftigt at det trak sig sammen ;)
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
lqs
Mester Medlem

#8 Indlæg af lqs »

4" kina køler med let ombyggede gavle, burde kunne gøre det.
MVH søren PS hvis temp falder... falder tryk også....hvor måler du tryk....hvordan styrrer du trykket når du oplever faldet på de 0,3bar?
mikkel
Nyt Medlem
Geografisk sted: Ringkøbing Vestjylland.
Kontakt:

#9 Indlæg af mikkel »

lqs hvor finder jeg sådan en 4" kina køler?
Besvar