Jeg skal have bestilt en ekstern wastegate til mit projekt men kan sådan en blive for stor? Umiddelbart er større vel bedre når man ligger og tøffer og det meste af udstødningsgassen skal igennem men har det nogen på praktisk betydning?
Jeg har hørt om flere der køre i biler med over 400hk på en 35mm så sådan en burde jo være rigeligt stor til mit 300hk projekt, men er faldet for en med v-band flanger men den er 60mm... Er den for stor?
2.0 16V motor.
/Kristian T
Wastegate størrelse
Redaktør: Moderatorer
-
Kristian T
- Senior Medlem
- Indlæg: 259
- Tilmeldt: 01 okt 2003, 22:32
- Geografisk sted: Vejle
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
lav en flance med v-bånd tilslutning i den ene ende og flancen fra din wastegate i den anden ende, det holder også til knapt 500hk !
hvis du har en realativt lille motor og så benytter en stor (60mm !) wastegate vil du meget nemt komme til at tage luften helt af balonen hvorimod du ved en mindre wastegate nemmere vil kunne styre ladetrykket (hvor meget luft der skal af balonen).
håber det giver lidt indblik ?
hvis du har en realativt lille motor og så benytter en stor (60mm !) wastegate vil du meget nemt komme til at tage luften helt af balonen hvorimod du ved en mindre wastegate nemmere vil kunne styre ladetrykket (hvor meget luft der skal af balonen).
håber det giver lidt indblik ?
Fri bane fuld hane! 
-
Daugbjerg
- Junior Medlem
- Indlæg: 49
- Tilmeldt: 22 dec 2007, 19:43
- Geografisk sted: Brøndby
- Kontakt:
Hej
60 mm er alt for stor...
Den må være til V8 motor
Du kan se på vores nye webshop hvor mange heste
hver størrelse kan klare...
60 mm er alt for stor...
Den må være til V8 motor
Du kan se på vores nye webshop hvor mange heste
hver størrelse kan klare...
MVH Daugbjerg
www.scanturbo.dk
www.scanturbo.dk
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
øh.... for stor til en V8 motor med en sugemotoreffekt på 150hk eller? eller for stor til en 1,6L med sammen ydelse? WGs størrelse bør nok mere bestemmes af motorens samt turboladerens karrakterstik. end dens cylindervolumen eller sågar ydelse. på vise (moderne?) turbomotorer går over halvdelen af udstødningsgassen gennem wg, altså ved fuldt ladetryk ved nogen omdrejninger. noget man skal huske i den her sammenhæng er at løftet ikke ret tit er fuldt, mange gange måske så lidt som en mm! men ja... 60mm til 300hk lyder meget stort. over 1000hk er set med en 50mm. MVH søren
-
Kristian T
- Senior Medlem
- Indlæg: 259
- Tilmeldt: 01 okt 2003, 22:32
- Geografisk sted: Vejle