Rustfri turbomanifold
Redaktør: Moderatorer
-
Kristian T
- Senior Medlem
- Indlæg: 259
- Tilmeldt: 01 okt 2003, 22:32
- Geografisk sted: Vejle
Rustfri turbomanifold
Hvor tykke bør flangerne være? Både på motor, turbo og wastegate?
Jeg er blevet fortalt L316 skulle være den bedste type rustfri, men jer er lidt fristet af disse bøjninger på ebay: http://cgi.ebay.de/10-Edelstahl-Schweis ... dZViewItem
Ville de være helt åndsvage og bruge?
/Kristian T
Jeg er blevet fortalt L316 skulle være den bedste type rustfri, men jer er lidt fristet af disse bøjninger på ebay: http://cgi.ebay.de/10-Edelstahl-Schweis ... dZViewItem
Ville de være helt åndsvage og bruge?
/Kristian T
- Wankel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1425
- Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
- Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
- Kontakt:
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
rustfast i 316 har tendens til at flække under den type stress du påtænker at udsætte det for.
flancen bør være 10-12 mm ikke mindre i alt fald.
for at nogen nogensinde skal kunne hjælpe dig her skal du oplyse hvilken motor volumen der er tale om, samt ønsket effekt mål inden for et bøsseskud!
flancen bør være 10-12 mm ikke mindre i alt fald.
for at nogen nogensinde skal kunne hjælpe dig her skal du oplyse hvilken motor volumen der er tale om, samt ønsket effekt mål inden for et bøsseskud!
Brap brap brap...


- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
-
Kristian T
- Senior Medlem
- Indlæg: 259
- Tilmeldt: 01 okt 2003, 22:32
- Geografisk sted: Vejle
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
1.4301 = Aisi 304
V2A er vidst noget med overfladen at gøre.. (rughed)
V2A er vidst noget med overfladen at gøre.. (rughed)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Kristian T
- Senior Medlem
- Indlæg: 259
- Tilmeldt: 01 okt 2003, 22:32
- Geografisk sted: Vejle
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
I prioriteret rækkefølge:
Sort rør u. certifikat(tit kinakvalitet)
Sort rør m. certifikat.
Rustfri 304/316. Meget tæt på lige godt/dårligt
Rustfrit 321.
Inconel.
Inconel manifold er specialistarbejde. Rasende dyrt.
321 er så dyrt at du skal regne med en manifoldpris omkring de 15-20k.
316 er lidt dyrt, og har en smule ry for revne dannelse. Nok mest pga fejlagtig svejsemetode.
304 er billigste rustfri, mest tilgængelig, og lettest svejst.
Sortrør er til racerbiler med begrænset levetid. De kører langt over skalningstemperaturen, så det drysser ned i turboladeren med skaller, og enten dør turboen , eller manifolden forsvinder(eller begge dele).
Bottomline:
304 er rollsroycen, og sort er bonderøvsmetoden.
Der er reelt ikke så mange alternativer til 304....
Sort rør u. certifikat(tit kinakvalitet)
Sort rør m. certifikat.
Rustfri 304/316. Meget tæt på lige godt/dårligt
Rustfrit 321.
Inconel.
Inconel manifold er specialistarbejde. Rasende dyrt.
321 er så dyrt at du skal regne med en manifoldpris omkring de 15-20k.
316 er lidt dyrt, og har en smule ry for revne dannelse. Nok mest pga fejlagtig svejsemetode.
304 er billigste rustfri, mest tilgængelig, og lettest svejst.
Sortrør er til racerbiler med begrænset levetid. De kører langt over skalningstemperaturen, så det drysser ned i turboladeren med skaller, og enten dør turboen , eller manifolden forsvinder(eller begge dele).
Bottomline:
304 er rollsroycen, og sort er bonderøvsmetoden.
Der er reelt ikke så mange alternativer til 304....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Kristian T
- Senior Medlem
- Indlæg: 259
- Tilmeldt: 01 okt 2003, 22:32
- Geografisk sted: Vejle
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
