Valg af turbo og holdbarhed
Redaktør: Moderatorer
-
Thyregod
- Nyt Medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 01 nov 2007, 21:30
Valg af turbo og holdbarhed
Hej med jer.
Jeg skulle ha været igang med et turbo projekt på min
Bmw e30 325i. Men da turbo samt manifold blev stjålet,
er jeg ikke begyndt endnu. Men jeg har stadig resten af
delene, så vil ud og købe en ny turbo.
Den gamle var en Garrett T3/t3. Men skal jeg vælge den
samme eller en anden? Der måtte måske også godt være
noget fremtid i turboen, da jeg kun skal køre med 0,4-5bar,
til at starte med.
Og den skal være med t3 flange samt wastegate og actuator
Jeg vil også gerne undgå vandkøling som den gamle garrett havde
Sammentidig vil jeg spørge hvad i mener om at sætte turbo
på sådan en helt standart og sund motor?
Da jeg bruger bilen til hverdag, skulle jeg ikke gerne
skrue alt for tit i den
Jeg skulle ha været igang med et turbo projekt på min
Bmw e30 325i. Men da turbo samt manifold blev stjålet,
er jeg ikke begyndt endnu. Men jeg har stadig resten af
delene, så vil ud og købe en ny turbo.
Den gamle var en Garrett T3/t3. Men skal jeg vælge den
samme eller en anden? Der måtte måske også godt være
noget fremtid i turboen, da jeg kun skal køre med 0,4-5bar,
til at starte med.
Og den skal være med t3 flange samt wastegate og actuator
Jeg vil også gerne undgå vandkøling som den gamle garrett havde
Sammentidig vil jeg spørge hvad i mener om at sætte turbo
på sådan en helt standart og sund motor?
Da jeg bruger bilen til hverdag, skulle jeg ikke gerne
skrue alt for tit i den
-
tyson2
- Senior Medlem
- Indlæg: 458
- Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
- Geografisk sted: 4600 Barbados
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
ja er der ikke noget med at kat modellerne har 8,6:1 i komp og den uden har 9,6:1 ? det er taget ud fra min gamle hukommelse fra dengang det var sjovt at rode i BMWtyson2 skrev:Hvis din motor er den model der har katalysator kører den rimelig lavkomprimeret. De kan godt holde til en del tryk. Men hvis du skal over 0,6-0,8 bar bør du skifte topboltene til nogen 12/9 eller lignende.
Ham der kalder sig Møns på bmwe30.dk laver dem til billige penge til den motor.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Køb turbo, der svare til den effekt du ønsker + Lidt ekstra.
Det er ALTID en god ide at overveje en ståltoppakning til et turbo projekt. Især hvis man ikke har planer om at få planet topstykke og blok.
Har du overvejet hvordan du vil sikre korrekt benzin mængde og tændingstidspunkt? Nok det vigtigste punkt!
Det er ALTID en god ide at overveje en ståltoppakning til et turbo projekt. Især hvis man ikke har planer om at få planet topstykke og blok.
Har du overvejet hvordan du vil sikre korrekt benzin mængde og tændingstidspunkt? Nok det vigtigste punkt!
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Havneren skrev:Ja. Især, hvis man ikke har planer om det vilde ladetryk/ydelse.
Med højere kompression vil man have en mere kørebar og økonomisk motor.
Hej Havner - long time no see...
Ja, det smarteste er at have en færdig køreplan for sit projekt og sit mål.
Men som almindelig kendt, så vil mere jo have mere
Thyregod skrev:Den gamle var en Garrett T3/t3. Men skal jeg vælge den samme eller en anden? Der måtte måske også godt være
noget fremtid i turboen, da jeg kun skal køre med 0,4-5bar,
til at starte med.
Og den skal være med t3 flange samt wastegate og actuator
Jeg vil også gerne undgå vandkøling som den gamle garrett havde
Hvad med et par anbefalinger til manden?
Evt læseværdige links?
/Lars
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
råd? behold motoren som den er.
genbrug udstødningsmanifold fra sugemotor(ved hjælp af adapter til turbo) stor turbineside på turbo.
behold hele tændingskurve og indsprøjtningsmængde indtil der er over 100kpa.
ved max ladetryk afr på ikke mindre end 11-1.
samt kun to grader ned i tænding, fra hvor det er muligt at provokere motor til at tændingsbanke.
resultatet vil være en meget kørbar motor med masser af levetid.
MVH søren
genbrug udstødningsmanifold fra sugemotor(ved hjælp af adapter til turbo) stor turbineside på turbo.
behold hele tændingskurve og indsprøjtningsmængde indtil der er over 100kpa.
ved max ladetryk afr på ikke mindre end 11-1.
samt kun to grader ned i tænding, fra hvor det er muligt at provokere motor til at tændingsbanke.
resultatet vil være en meget kørbar motor med masser af levetid.
MVH søren