Hvilken trykregulator?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Tobisen
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 17 mar 2007, 11:14

Hvilken trykregulator?

#1 Indlæg af Tobisen »

Hvilken benzintryksregulator skal jeg bruge til motor med eftermonteret turbo? Motoren har sprøjt på!
Jeg hved den skal være prograsiv...
Nogle gode link til en der forhandler der har en fornuftig en, der ikke koster en formue?
King of wheelies:)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Du skriver sprøjt, er det programerbar motorstyring, hvis ja, er den orginale trykregulator fint.

Ellers har www.turbomotor.dk dem til ganske fin pris.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Tobisen
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 17 mar 2007, 11:14

#3 Indlæg af Tobisen »

Det er på en motorcykel, hvor der er eftermonteret turbo på!
Jeg skal til at bygge indsprøjtning på nu, og dertil vil jeg bruge den nye Microsquirt!
Så det jeg står med er et sæt spjældhuse med en dysebro, hvor i der sidder en trykregulator.
De sidste par år har jeg kørt med karburatore, og en malpassi trykregulator.

Jeg har set på den de har ved turbomotor.dk, men er skeptisk da jeg ikke kan se nogen retur fra regulatoren!
King of wheelies:)
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

Hvis dine dyser er store nok, så er en linær trykregulator ideel.
Den progressive blev lavet til sugemotorer der fik en lille turbo på, med lavt tryk, og beholdt standart sryringen.
En progressiv regulator vil få Ve tabellen i Megasquirt til at se meget mærkelig ud og gøre den en del sværere at justere ind.
Behold standart regulatoren, indtil du har fået det til at køre.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Tobisen
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 17 mar 2007, 11:14

#5 Indlæg af Tobisen »

Det vil sige, jeg skal ikke justere benzintryk?
Du siger, hvis mine dyser er store nok?
Det er vel noget tiden kan vise? Dem jeg regner med at bruge skulle efter sigende være 240ml dyser.
Som cyklen står nu har den 200hk, men den kan sagtens holde til mere tryk, har bare ikke mulighed for at ændre tændingen før jeg får noget motorstyring på...
Den lader 0,9bar til et comp. forhold på 8,5:1
Så mon ikke 1,2-1,3bar begynder at være sjovt til 180kg gadecykel :coffee:
Synet og godkendt med turbo vel og mærke :wow: Billede
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=838
King of wheelies:)
Besvar