Hvilken benzintryksregulator skal jeg bruge til motor med eftermonteret turbo? Motoren har sprøjt på!
Jeg hved den skal være prograsiv...
Nogle gode link til en der forhandler der har en fornuftig en, der ikke koster en formue?
Hvilken trykregulator?
Redaktør: Moderatorer
-
Tobisen
- Junior Medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 17 mar 2007, 11:14
Hvilken trykregulator?
King of wheelies:)
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Du skriver sprøjt, er det programerbar motorstyring, hvis ja, er den orginale trykregulator fint.
Ellers har www.turbomotor.dk dem til ganske fin pris.
Ellers har www.turbomotor.dk dem til ganske fin pris.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
Tobisen
- Junior Medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 17 mar 2007, 11:14
Det er på en motorcykel, hvor der er eftermonteret turbo på!
Jeg skal til at bygge indsprøjtning på nu, og dertil vil jeg bruge den nye Microsquirt!
Så det jeg står med er et sæt spjældhuse med en dysebro, hvor i der sidder en trykregulator.
De sidste par år har jeg kørt med karburatore, og en malpassi trykregulator.
Jeg har set på den de har ved turbomotor.dk, men er skeptisk da jeg ikke kan se nogen retur fra regulatoren!
Jeg skal til at bygge indsprøjtning på nu, og dertil vil jeg bruge den nye Microsquirt!
Så det jeg står med er et sæt spjældhuse med en dysebro, hvor i der sidder en trykregulator.
De sidste par år har jeg kørt med karburatore, og en malpassi trykregulator.
Jeg har set på den de har ved turbomotor.dk, men er skeptisk da jeg ikke kan se nogen retur fra regulatoren!
King of wheelies:)
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hvis dine dyser er store nok, så er en linær trykregulator ideel.
Den progressive blev lavet til sugemotorer der fik en lille turbo på, med lavt tryk, og beholdt standart sryringen.
En progressiv regulator vil få Ve tabellen i Megasquirt til at se meget mærkelig ud og gøre den en del sværere at justere ind.
Behold standart regulatoren, indtil du har fået det til at køre.
MVH
Morten
Den progressive blev lavet til sugemotorer der fik en lille turbo på, med lavt tryk, og beholdt standart sryringen.
En progressiv regulator vil få Ve tabellen i Megasquirt til at se meget mærkelig ud og gøre den en del sværere at justere ind.
Behold standart regulatoren, indtil du har fået det til at køre.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Tobisen
- Junior Medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 17 mar 2007, 11:14
Det vil sige, jeg skal ikke justere benzintryk?
Du siger, hvis mine dyser er store nok?
Det er vel noget tiden kan vise? Dem jeg regner med at bruge skulle efter sigende være 240ml dyser.
Som cyklen står nu har den 200hk, men den kan sagtens holde til mere tryk, har bare ikke mulighed for at ændre tændingen før jeg får noget motorstyring på...
Den lader 0,9bar til et comp. forhold på 8,5:1
Så mon ikke 1,2-1,3bar begynder at være sjovt til 180kg gadecykel
Synet og godkendt med turbo vel og mærke
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=838
Du siger, hvis mine dyser er store nok?
Det er vel noget tiden kan vise? Dem jeg regner med at bruge skulle efter sigende være 240ml dyser.
Som cyklen står nu har den 200hk, men den kan sagtens holde til mere tryk, har bare ikke mulighed for at ændre tændingen før jeg får noget motorstyring på...
Den lader 0,9bar til et comp. forhold på 8,5:1
Så mon ikke 1,2-1,3bar begynder at være sjovt til 180kg gadecykel
Synet og godkendt med turbo vel og mærke
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=838
King of wheelies:)