0,4 Bar tryk
Redaktør: Moderatorer
-
Thyregod
- Nyt Medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 01 nov 2007, 21:30
0,4 Bar tryk
Når jeg køber en ny turbo, og jeg skal ha den til at køre med 0,4 bar. Hvordan og hvorledes indstiller man så det, hvis man selv kan gøre det.
-
Alex_Reedtz
- Senior Medlem
- Indlæg: 293
- Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
- Geografisk sted: Juelsminde
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Altså hvis du vil køre med lavere tryk end hvad den interne wastegate vil kan du modificere den med en fjeder som modarbejder den inde i wastegaten.. Har jeg selv regnet med at bruge da min står til 1 bar (er fra en diesel) og jeg kun skal bruge 0,3 - 0,5..
Fjederen jeg har brugt mener jeg at jeg tog fra en termostat fra en Felicia.. Og så bare svejset en skive i hver ende af den, og så et rør som går op til gevindet.. Så spænder man møtrikken ned så fjederen bliver strammere og den åbner så tidligere...
Håber det kunne bruges..
Hilsen
Jesper Andersen
Fjederen jeg har brugt mener jeg at jeg tog fra en termostat fra en Felicia.. Og så bare svejset en skive i hver ende af den, og så et rør som går op til gevindet.. Så spænder man møtrikken ned så fjederen bliver strammere og den åbner så tidligere...
Håber det kunne bruges..
Hilsen
Jesper Andersen
- Vedhæftede filer
-
- 100_1103.jpg (99.08 KiB) Vist 2738 gange
-
- 100_1102.jpg (81.15 KiB) Vist 2759 gange
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
-
Alex_Reedtz
- Senior Medlem
- Indlæg: 293
- Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
- Geografisk sted: Juelsminde
-
Thyregod
- Nyt Medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 01 nov 2007, 21:30
Alex_Reedtz skrev:Det er aktuatoren der bestemmer trykket, køb en der passer til det tryk du vil køre med, eller vælg en justerbar.
Har jeg ret i at actuatoren er den der sidder oven på turboen med 2 studser på ?
Hvis jeg køber sådan en ventil her:
https://www.koed.dk/functions/billede.a ... .jpg&map=1
Hvordan skal den så monteres. Og Fra hvilken studs på actuatoren skal gå ned til studsen på udgangen af turboen. Og hvor skal den anden studs på actuatoren sættes til
Og til sidst.. Hvor kan man købe actuatore til bestemt tryk ?
Eller har jeg total misforstået alt ?
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Thyregod skrev:.. en masse..
Den bleeder som du har linket til kan kun hæve ladetrykket over hvad wastegaten står til. Hvis du vil sænke ladetrykket i forhold til wastegaten kunne du gøre som jeg har skrevet længere oppe...
Hilsen
Jesper Andersen
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Thyregod skrev:Jeg er overhovedet ikke med![]()
Når jeg køber den turbo på billeder. Hvordan får jeg den så til at køre med 0,5 bar
Nu kan det også være at den kører med 0,5 bar når du får den.. Men ellers kan du sætte en fjeder på som modvirker den fjeder som er inde i dåsen. Så skal der ikke så meget tryk til som den er beregnet til..
Men ellers prøv at kigge på de 2 billeder længere oppe..
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..