Side 1 af 2
H-profil plejlstænger
: 21 nov 2007, 21:42
af møffe
nu har jeg ofte tænkt på hvorfor de er så dyre. og hver gang ender det med at det må være pga tiden det tager at lave dem. men hvilken metal tybe bruger man til sådan nogle for at de kan holde til 8-9000 omdr på en alm tunet (300-600hk motor) ikke at jeg har svage plejlstænger. men undre mig bare. ved at rené (randers cylinderservice) kan lave sådan nogle på bestilling, så det kan alle andre vel også. kom med nogle guldkorn folkens.
: 21 nov 2007, 22:15
af K-FINN
Ja det ved jeg heller ikke, fordi 8-9000 rpm er da ikke meget.
: 21 nov 2007, 22:18
af møffe
Finn T Pedersen skrev:Ja det ved jeg heller ikke, fordi 8-9000 rpm er da ikke meget.

på en ford motor er det meget. og tør sq ikke at hive mine nedvejede plejlstænger meget over 7500omdr. så overvejede at få lavet noget andet.. men bare kom med lidt info
: 21 nov 2007, 22:59
af K-FINN
Bare fordi jeg så nogen til en 4agze motor, der kunne de heller ikke holde til mere end 9000 rpm, og det er ihvertifal en NED gradering fra de orginale.De holder fint til 9500 rpm og 2 bar.
: 22 nov 2007, 09:54
af Ravnen
møffe skrev:Finn T Pedersen skrev:Ja det ved jeg heller ikke, fordi 8-9000 rpm er da ikke meget.

på en ford motor er det meget. og tør sq ikke at hive mine nedvejede plejlstænger meget over 7500omdr. så overvejede at få lavet noget andet.. men bare kom med lidt info
Piveskid, jeg kører knap 8000 på min 4 liters, men hvis det er std. Dohc blyants plejestænger så forstår jeg dig godt, men dem kører du vel ikke med vel...møffe, det gør du ikke vel...
: 22 nov 2007, 12:50
af mh
tror det er meget afhængig af hvad motoren skal bruges til, der afgør hvilket materiale man vælger dem i... en motor der skal tage mange omdrejninger og ikke er presset med højt ladetryk og lign. er jo som regel i alu....

: 22 nov 2007, 13:27
af HenrikGM
Tinasmartin skrev:tror det er meget afhængig af hvad motoren skal bruges til, der afgør hvilket materiale man vælger dem i... en motor der skal tage mange omdrejninger og ikke er presset med højt ladetryk og lign. er jo som regel i alu....

Mange rpm, højt tryk og nitro....hvad er plejlstængerne lavet af?

: 22 nov 2007, 14:01
af mh
HenrikGM skrev:Mange rpm, højt tryk og nitro....hvad er plejlstængerne lavet af?

4340 STÅL

: 22 nov 2007, 14:38
af HenrikGM
Ja, eller alu.....!!
: 22 nov 2007, 15:33
af møffe
Ravnen skrev:møffe skrev:Finn T Pedersen skrev:Ja det ved jeg heller ikke, fordi 8-9000 rpm er da ikke meget.

på en ford motor er det meget. og tør sq ikke at hive mine nedvejede plejlstænger meget over 7500omdr. så overvejede at få lavet noget andet.. men bare kom med lidt info
Piveskid, jeg kører knap 8000 på min 4 liters, men hvis det er std. Dohc blyants plejestænger så forstår jeg dig godt, men dem kører du vel ikke med vel...møffe, det gør du ikke vel...
forhistorien er at jeg selv har slebet i dem. (altså N9C dohc 8V plejlstænger) og har fjernet 25G stk. det er sikkert langt fra hvad der er kriminelt. men gider bare ikke at risikere noget. og håber på at købe nogle 292G knaster til den så jeg kan udnytte mine spjældhuse bedre (når jeg får gang i bilen engang) og så håber jeg i en nær fremtid at få mulighed for at bygge sådan nogle plejlstænger selv.. og ja har godt overvejet alu, ved at FOX (traktortrækker) køre med alu stænger. og de vejer bare nul og nix med stemplerne monteret..
og joo køre med std dohc stænger. og har gjort det de sidste 180000 km. 130000km på std motor og 50000km på en renoveret og nedvejet motor.
btw.. max effekt bliver i nærheden af 200-220 NA hk. regner slet ikke med at nå derop. men det ændre sikkert ikke på prisen