Side 1 af 3
At kører med lav kompression
: 19 nov 2007, 17:50
af MortenOusen
Hejsa..!
Så nærmer den store dag sig hvor bilen skal til syn
Sagen er den at jeg kører i en corolla E10 1,3 hvor der er ilagt en standart 4EFTE turbomotor. Nu hvor den skal til syn bliver jeg nød til at pille turboen af den og montere 4EFE manifold, forrør, styrboks og alt det pjat. Men hvordan vil bilen opføre sig med et kompressionsforhold på 8,3:1 ? Vil den gå direkte dårligt ?
: 19 nov 2007, 17:58
af luske
hmm om den vil køre direkte dårligt tror jeg ikke , men det er ikke sikkert at den vil overholde forureningsnormerne
men det kan være at Finn T kan komme med et guldkorn eller 2
MVH Luske
: 19 nov 2007, 18:28
af klyfax
Bare montere udstødnings manifold, forrør og udstødning, og kør til syn. Behold turbo styrboksen på, ellers går der ged i den...
: 19 nov 2007, 19:13
af K-FINN
Er der orginal 4efte ECU med, eller megasquirt.
Hvis der er megasquirt burde ikke være noget problem bare montere 4efe manifold og forrør.
Men check evt. lige CO inden syn..
: 19 nov 2007, 20:12
af klyfax
Finn det heller ik noget problem hvis det er 4efte styring...
: 19 nov 2007, 21:01
af K-FINN
Sikkert ikke, men det er ikke noget jeg har prøvet, så derfor kan jeg ikke udtale mig om det..
: 19 nov 2007, 21:03
af klyfax
Mark, min kammerat har gjordt det 2 gange til syn, og der er ingen problemer...
: 20 nov 2007, 07:57
af luske
Kom igen Finn , lad dig ikke slå ud af klyffes postulater

, du vil altid være yoyotaExpert nummer 1 i mine øjne
klyfax : du kan godt tåle lidt røg , selvom det ikke er fra 155/70-13 dæk
MVH Luske
: 20 nov 2007, 10:41
af duckstar
Jeg kan ikke se hvorfor den skulle opføre sig dårligt. Det ville den i så fald jo også køre i sugeområdet når turboen er monteret..
Jeg kører pt. selv uden tryk på min potte, og den kører fint med 9:1 mod 10,9:1 standard.. ja, den er selvfølgelig sløv men ellers ikke noget.
: 20 nov 2007, 14:59
af MortenOusen
Tak for svarene, så lad os se hvad de siger til syn
