Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...
Redaktør: Moderatorer
MortenOusen
Indlæg: 4 Tilmeldt: 19 nov 2007, 17:38
Geografisk sted: Billund
#1
Indlæg
af MortenOusen » 19 nov 2007, 17:50
Hejsa..!
Så nærmer den store dag sig hvor bilen skal til syn
Sagen er den at jeg kører i en corolla E10 1,3 hvor der er ilagt en standart 4EFTE turbomotor. Nu hvor den skal til syn bliver jeg nød til at pille turboen af den og montere 4EFE manifold, forrør, styrboks og alt det pjat. Men hvordan vil bilen opføre sig med et kompressionsforhold på 8,3:1 ? Vil den gå direkte dårligt ?
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099 Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31
#2
Indlæg
af luske » 19 nov 2007, 17:58
hmm om den vil køre direkte dårligt tror jeg ikke , men det er ikke sikkert at den vil overholde forureningsnormerne
men det kan være at Finn T kan komme med et guldkorn eller 2
MVH Luske
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525 Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden
#3
Indlæg
af klyfax » 19 nov 2007, 18:28
Bare montere udstødnings manifold, forrør og udstødning, og kør til syn. Behold turbo styrboksen på, ellers går der ged i den...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480 Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
#4
Indlæg
af K-FINN » 19 nov 2007, 19:13
Er der orginal 4efte ECU med, eller megasquirt.
Hvis der er megasquirt burde ikke være noget problem bare montere 4efe manifold og forrør.
Men check evt. lige CO inden syn..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525 Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden
#5
Indlæg
af klyfax » 19 nov 2007, 20:12
Finn det heller ik noget problem hvis det er 4efte styring...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480 Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
#6
Indlæg
af K-FINN » 19 nov 2007, 21:01
Sikkert ikke, men det er ikke noget jeg har prøvet, så derfor kan jeg ikke udtale mig om det..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525 Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden
#7
Indlæg
af klyfax » 19 nov 2007, 21:03
Mark, min kammerat har gjordt det 2 gange til syn, og der er ingen problemer...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099 Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31
#8
Indlæg
af luske » 20 nov 2007, 07:57
Kom igen Finn , lad dig ikke slå ud af klyffes postulater
, du vil altid være yoyotaExpert nummer 1 i mine øjne
klyfax : du kan godt tåle lidt røg , selvom det ikke er fra 155/70-13 dæk
MVH Luske
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784 Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
#9
Indlæg
af duckstar » 20 nov 2007, 10:41
Jeg kan ikke se hvorfor den skulle opføre sig dårligt. Det ville den i så fald jo også køre i sugeområdet når turboen er monteret..
Jeg kører pt. selv uden tryk på min potte, og den kører fint med 9:1 mod 10,9:1 standard.. ja, den er selvfølgelig sløv men ellers ikke noget.
Vh. Anders
MortenOusen
Indlæg: 4 Tilmeldt: 19 nov 2007, 17:38
Geografisk sted: Billund
#10
Indlæg
af MortenOusen » 20 nov 2007, 14:59
Tak for svarene, så lad os se hvad de siger til syn