Side 1 af 2

Turbo trænger til renovering?

: 18 nov 2007, 19:22
af larslaursen
Er ved at lave en renovering af motoren i min Bravo HGT. Det er en motor fra en Coupe 20v turbo. Skulle efter sigende have gået ca. 80.000km.

Jeg er i tvivl om jeg skal sende turboen ind for at få skiftet pakninger (prisen skulle være ca. 2k). Hvis i ser på billedet, kan i se at der er rimelig meget olie i udstødningshuset. Dog er der ingen olie at finde ved kompressorsiden, heller ikke i noget af rørføringen. Der er heller ikke nævneværdigt slør i turboen.

Billede kan ses her: http://img140.imageshack.us/img140/9025/dscn5516ut2.jpg

Kan olien komme fra motoren, eller er det en pakning i turboen som skal skiftes? Motoren har et totalt smadret plejlleje på cyl 5 og skal muligvis også bores og have nye stempler.

Så har jeg postet et billede af udstødningsporten fra cyl 1, men ved ikke om i rigtigt kan se det. Det er ligesom om at der er meget mere sod i cyl 1, og tændrøret er også helt sodet til. Hvad kan være årsag til dette, og hvad kan jeg gøre for at få alle 5 cyl til at være nogenlunde ens?

Billedet er her og cyl 1 er den til højre.
http://img140.imageshack.us/img140/1765/dscn5519ti5.jpg

: 18 nov 2007, 20:42
af grydesvamp
i mine øjne ligner det en olietyv der er gået til. (dem der skraber olien af ventilstammen så olien ikke ræser ned til ud/ind kanalerne.

du siger selv at turboen er uden slør så tror ikke umidelbart dit problem er der, var der olie i manifolden også ?

: 18 nov 2007, 20:49
af larslaursen
Ja det kunne være en mulighed med de olietyve.

Der er ingen olie i manifolden, og kan ikke se hvor olien ellers skulle komme fra, andet end inde fra turboen...

: 18 nov 2007, 21:21
af grydesvamp
hmm alternativet er at låne en anden turbo og så prøve med den. for hvis der ikke er olie i manifold og topstykke så er der sku nok kun en mulighed tilbage.. :reading:

: 18 nov 2007, 21:23
af klyfax
Grydesvamp, du har bare ik fået lavet en lada tatto?

: 18 nov 2007, 21:50
af larslaursen
Har ikke lige mulighed for at låne en turbo som passer i flancerne - kender ikke andre med samme motor.

Men jeg må starte med at renovere selve motoren og hvis der så stadig er olie i udstødningshuset, så må det jo være turboen.
Skulle man bare ikke mene at hvis det var olie der kom inde fra motoren, ville det blive brændt af inden det nåede ned i turboen? For der ligger rimelig meget...

: 26 nov 2007, 08:03
af ladathomas
he he tak skal i havde er helt rørt :roll:

: 26 nov 2007, 18:12
af klyfax
Er du rørt over grydesvampens tatto eller hvad Lada?

: 26 nov 2007, 18:21
af ladathomas
det var i et andet inlæg jeg skrev det til mækligt det kom her ind :damn:

: 26 nov 2007, 18:49
af klyfax
Indrøm det nu bare lada, det er svampens tatto du er rørt over :D